fredag, juni 8

Vadsoverdui?

Ja jag sover i pjamas. Kalla mig galen, men jag har fått för mig att det är en lämplig utstyrsel för i-säng-varandet. På vintern långärmat och långbenat, sommaren kortbenat och tisha, eller rent av nåt litet nattlinne. Sova naken tycker jag känns... naket.

Eftersom reaktionerna varit milt sagt förvånade måste jag ju förhöra mig om vad alla andra sover i!

  1. Bara mässingen. Det betyder naken.
  2. Nattlinne. Vadlångt eller stjärtkort?
  3. Pjamas. Flanell, silkigt eller Snobben?
  4. Sexig negligé
  5. Nåt annat. Vadå?

53 kommentarer:

Kerstin sa...

Shit - jag sover gärna i (långärmad och långbenad) pyjamas och sedan gärna morgonrocken på och sedan ett tjockt duntäcke...

Anonym sa...

pyjamas - alltid. På vintern ibland även raggsockor. På sommaren, sovlinne och korta byxor.

Jag har försökt skärpa mig, min älskling gillar inte de gamla JOfa-t-shirtarna, så jag köper riktiga pyjamaser nuförtiden ;)

Anonym sa...

Hehm, på sommaren alltid i bara mässingen, på vintern undies och linne. Annars blir det ju apavarmt ;)

Anonym sa...

Trosor och hör o häpna: behå! Jag fick tipset när jag var tjugo, och mina behag klarar fortfarande penntricket vid 39 års ålder...Behån åker naturligtvis av vid förfrågan...

Anonym sa...

Nattlinne. Stjärtkort. Avskyr att ha någon form av byxor (bortsett från trosor) på mig under täcket och strumpor är också ett big no no.

När det är riktigt varm skippas nattlinnet ibland...

Anonym sa...

korta nattinnen
förtilfället dock en Vero Moda klänning som är randig.
Ibland naken, när jag vill ha sex----
typ var tredje månad....muhahahaaa

Doris och Rita sa...

Trosor och, om brösten är väldigt stora och svullna, ett tajt linne.

Anonym sa...

Bara i trosor, tycker inte om att ha saker som korvar sig på mig när jag ska sova!

Smartasmia sa...

I underbrackorna:-) Det var en sötis till pyjamasflicka där:-)

Anonym sa...

Pyjamasbyxor och nåt linne som blivit för kort/stort/snett och man inte kan använda bland folk. Undantagsfall stjärtkort nattlinne, men det åker ändå bara upp och blir obekvämt. Efter fest, endast i trosor, fråga mig inte varför men det brukar kännas som ett bra alternativ just då (kanske oftast för full för att orka ta på nåt annat?=)) Trevlig undersökning så här en fredag-morgon! =)

Anonym sa...

I underbyxor aka trosor :o)

Anonym sa...

Men hallå.. Är det bara jag som svarar ETT med rungande röst!? Självfallet naken så inget korvar sig när jag sover. På vintern under duntäcke och på sommaren under bara ett lakan.. Alltid precis vid ett öppet fönster. Är alltid tokvarm när jag sover!

Anonym sa...

Naken så klart!

Anonym sa...

jag sover bara i trosor.

Sandra

Anonym sa...

Det här har inte med pyjamasinlägget att göra - för det är inte vad jag har tänkt bära på min kompis bröllop....dock är min fråga var är alla snygga klänningar!? Jag har gått hela stan runt en massa ggr men hittar inkentinken jag gillar. Linda, ngn annan, har ni tips?

Linda K sa...

kerstin: frusna lilla du! :D

hedgehog: vi sover nog ganska lika. maken gillar inte mina pjamasar. bara för att han är ett element och sover i kalsingar året om :P

maria: jag anar varm lägenhet? :D

cicci: nu har iv diskuterat på morgonfikat; vad ÄR penntricket? :D

ulrika: jag tycker det är så fint, men jag fryser då! :O

anne: HA HA HA!!! u go :D

asha: är dom det ofta? HA HA HA, vilken fråga, förlåt :P

sandra: inte kallt?

smartasmia: definitivt ett av mina bästa foton! ;D

ida: mina gamla linnen och topar tenderar också att bli nattplagg! nattlinnen korvar sig, håller med :)

sofia. en till hetblodad :D

lisa: skulle känna mig så naken då. ja just det linda man är naken när man är naken! :P

Anonym sa...

Hmmm, intressant...jag sover absolut i pyjamas, att sova naken skulle kännas liksom naket på något sätt :-) Skyddslöst menar jag. Vinter-höst i kortärmat med långa byxor och nu (sommardressen plockades fram igår) linne och korta shorts, funderar på att investera i ett kort linneaktigt nattlinne men tvekar, sådana brukar alltid åka upp på ett obehagligt sätt.
Gillar bilden btw.

Linda K sa...

sofia: du måste säga vilken typ av bröllop det är, klädsel?

petra: som jag då. tack :D lägg gärna märke till de enorma kaffefläckarna!

Doris och Rita sa...

Linda: Alltid för stora, speciellt 2 veckor varje månad...

Linda K sa...

asha: sånt händer aldrig mig... *besviken*

Anonym sa...

Jag sover i kort nattlinne/t-shirt och trosor. eller ibland bara trosor och ibland helt naken. Jag har aldrig några smycken på mig när jag sover.

Anonym sa...

Trosor. Det är som du skriver, naket känns så... naket...:-)

Linda K sa...

nilla: nä det är väl inte så vanligt, eller? ;)

finam: naket var ordet, sa bill. ordet var naket, sa bull :)

Anonym sa...

Vanligt att ha smycken? Det vet jag inte. Min mamma har både örhängen(små), halsband och ringar när hon sover. Men det är hon det. :-)

Linda K sa...

nilla: oj, det skulle kännas obehagligt tycker jag. fast i och för sig, halsband sover jag med ibland.

Anonym sa...

5.
Trosor, örhängen, halsband och förlovningsring.

Anonym sa...

Nattlinne o trosor! Har ett med Pucca i rosa.
Det finns tydligen en Cicci till (hon med bh:n o pennricket) Märk väl att hon stavar med två s och jag med 2 c. Ej att förväxla!

Anonym sa...

1:an såklart. :) Och som sagt duntäcke när det är kallt, annars lakan eller sommartäcke. Har ni inte fått lära er att det är bra att sova utan trosor? :D Finns undatag från 1:an vid tillfälen när andra än sambon är i närheten. Då blir det topp och "boxertrosor"!

Linda K sa...

kojja: ja ringarna har jag ju också. tar aldrig av dom så jag tänkte inte ens på dom som nåt annat än en del av mig (herregud så romantiskt det blev nu då)

cicci: det ska jag notera :D

sara: är det bra? luftigt och så? jaha jag får väl öva på det... ;)

Sunflower sa...

Nattlinne, förutom på vintern då det är svinkallt och man är så frusen så inte ens en het dusch kan hjälpa en då blir det långbent och långärmat. :)

Anonym sa...

Precis, lufigt! :)

Linda K sa...

sunflower: nattlinne är lite romatiskt sådär, borde ha ett nu i sommar :)

sara: :D

Anonym sa...

Sovshorts (aka boxerkalsonger) och cherry t-linne :)

Anonym sa...

Ettan..
Fast nån vecka i månaden med trosor, men annars alltid naken. På sommaren med ett påslakan eller ingenting, och på vintern blir det med täcke och några filtar :)

Anonym sa...

ah vilket rookie mistake - klädsel festlig alltså ingen långklänning. Utan en snyggare kort (inte kortkort) klänning som blir snyggast på festen så klart =)
Ett par skor kommer naturligtvis också att behöva inhandlas - vid bröllop är det legitimt att handla hur mkt som helst!

Linda K sa...

hotspot: jag vill också sova snyggt!

my: ha ha ha du kör olika varinter på täcke istället för sovkläder. cool :D

sofia2: ska tänka så det knakar. Filippa K har en massa fint, enkelt men stylish. Bor du i sthlm? Dra en repa på NK och Åhlens city!

Anonym sa...

Var hittar ni alla dessa pyjamasar? Jag har förgäves letat efter en någorlund fin (dvs ej för tantig) pyjamas med korta ben och ärmar, att ha när jag sover "bland folk", eftersom det vid upprepade tillfällen hänt att mina sovlinnen har "korvat sig åt sidan" och visat lite för mycket :-)

Linda K sa...

karolina: ja var hittar man? twilfiit? H&M? Åhlens? kanske :)

Anonym sa...

Amen jag hittar ingenting på Filippa..... har redan kört NK dock inte Åhléns har inte orkat i värmen =)
Får väl erkänna att jag har 2 st Hello Kitty pyjamasar......plus ca 5 andra och 2 nattlinnen. Skillnaden är att jag bara har på mig dom vid kvällte, tv-tittande, (igår vid planering av blommor) och på frukosten sömnen är klädfri.

Linda K sa...

sofia 2: ta en vända på söder, till wardrobe, tjallamalla, grandpa då! galet mycket fint där!

farao vad sugen jag är på ett nattlinne. Undrar om det finns i Vingåker... ?

Anonym sa...

ja! en södersväng får det bli! Om en timme blir det skumpa vid utemöblerna vid mitt kontor - ganska skön start på helgen eller hur ?!

Linda K sa...

sofia 2: skål! :D

Anonym sa...

KALLT? hallå fröken!? De är 30 grader här :-P :-)
På vintern har jag stoooort duntäcke :-) inte alls kallt!
Sandra

Linda K sa...

sandra: nej inte nu, nej. men på vintern!

Anonym sa...

1:an + örhängen och ringar. Duntäcke vintertid - tunt täcke eller bara lakan sommartid.

Det är faktiskt konstaterat att man sover bäst om man inte har något på sig. Och så ska man inte ha någon väckarklocka att kolla på heller.

Hälsar hon som varit på sömnkurs

Linda K sa...

L8: wow, sömnkurs! fick ni sova också då? :D

Anonym sa...

Härreguuud, förtisex kommentarer!! :o

Anonym sa...

jag kan tipsa om Topshop, har ofta väldigt söta sovkläder. köpte fina shorts plus linne i fint bomullstyg. Se hemsidan ! tycker inte det finns nåt värre än Snobbentryck på vuxensovisar

Linda K sa...

polly: folk vill tala sovplagg, that´s it :D

helena: snobben är inte min grej heller. tack för tips! :)

Anonym sa...

bara i mässingen. med tre täcken och en filt, med fönstret vidöppet!

Linda K sa...

underbaraclara: fönstret öppet låter härligt. men då skulle trafiken störa här :S

Anonym sa...

ETT. Typ en gång om året sover jag med nånting alls på. Det tog bara några veckor att omvända Pojkvän från kalsongsovarkille till nakensovarkille.

Linda K sa...

ida: ha ha ha, du omvände honom! dagens ros till dej :D