lördag, juni 2

*poff*

Härom dagen köpte jag nästan den tredje Stieg Larsson-boken, Luftslottet som sprängdes. Men så tänkte jag att det får bli en semesterbok istället. I morse upptäckte jag att den börjat som följetong i DN. Hela sommaren typ. Jag har testat det förr. Med både Mankell och Frimansson. Det funkar inte. Hur bra boken än är går det inte. Man tappar sammanhang. Man missar nån dag och orkar inte läsa ikapp. En bra bok vill man ju kunna sträckläsa efter behag. Nä jag skaffar boken i sin helhet istället.

10 kommentarer:

Anonym sa...

köpte den på Bokus för ngr dagar sedan, 49:-!! Deras Dagens Bok-erbjudande är suveränt, jag lloggar in varje morgon och ser om det är ngt köpvärt.

Linda K sa...

cicci: shit vilket kap!

Anonym sa...

Läste första delen idag men måste också köpa boken. Det kommer aldrig funka med följetongen.

Linda K sa...

miashopping: nä, böcker gör sig inte typ 3 sidor åt gången!

Anonym sa...

Jag håller helt med dig. En bok skall läsas när man vill i den takt man vill.

Linda K sa...

cicci: tummen upp!

Anonym sa...

Läste ut boken i fråga idag och den vill du INTE missa :) men som sagt....i bokform!! kram

Linda K sa...

elin: ser fram emot!

linda m sa...

det är ju klart att "man vill äga" den boken!!

Linda K sa...

linda m: givet!