onsdag, juni 6

Mannen min

Hustrun spottar och fräser och svär åt det ********* ******** ********** strykjärns******** som släpper ut brunt vatten på dyrbara blusar. Maken är lugn som en filbunke och säger att det måste avkalkas. Hustrun skriker HUR I H**VETE GÖR MAN DET DÅ? Maken tar varligt strykjärnet som hustrun just svängt hotfullt ovanför huvudet. Han går in i köket och kalkar av det. Hustrun cirkulerar och kikar, muttrar lite, tittar igen och säger Gulle dej. Maken säger Mmmm och avslutar avkalkandet. Hustrun kan stryka igen.

10 kommentarer:

Annie - PD sa...

hihi, känner igen mig. En i familjen är den lugna och den andra den hestiga :D

Anonym sa...

Ha ha...jag känner också igen det där. Fast min sambo är inte lika snäll tyvärr.

Anonym sa...

Jag undrar: Hur gör man ? Min man vet lika lite som jag .

Anonym sa...

Jo en sak till: Var på nätet kan man köpa Odd Molly?

Anonym sa...

It looks like summer has arrived in Stockholm. Yeah, baby!!

Anonym sa...

det är därför jag aldrig stryker :)

Anonym sa...

Med risk för att låta som en 80-årig husmor så kan jag tipsa dig om att använda örngott mellan blusen och strykjärnet. Använd speciellt om man stryker lite "finare" kläder. Har tyvärr också erfarenhet av dilemmat o har lärt mig denna läxan ;)

Linda K sa...

annie: tänk om båda var lika hetsiga :D

fröken sösur: han kanske gör andra bra saker? :)

cicci: öh... man avkalkade väl...kalken? :D har fått intrycket att Odd Molly är ganska slutsålt överallt. På tradera finns det en del, designsverige.com har några få grejer kvar. sen vet jag inte riktigt.

bobk: in deed! :D

hedgehog: ha ha ha smart lösning :D

Mie sa...

Ha ha ha! Det kunde PRECIS lika gärna kunna var här;-)
Bäst vi är rädda om dem!

Linda K sa...

mie: dom ska kramas ofta! :D