fredag, juni 8

Ensam i bibblan

Den som är ensam kvar i biblioteket en fredageftermiddag tar sig gärna fram med små baletthopp och studs.

Den ensamme har med fördel nya remsandaler på sig.

Den ensamme glömmer för ett ögonblick de enorma fönster i biblioteket som vetter mot huvudingången till jobbet... dansen går vidare längre in bland hyllorna.

Den som dansar balett i biblioteket en fredagseftermiddag bör iaktta försiktighet med kaffet som finns i ena handen. Det hamnar annars med all sannolikhet på den ensamme i biblioteket.

Å andra sidan, vad gör väl det när man får baletta fritt i biblioteket?

15 kommentarer:

Anonym sa...

I know that feeling!

Linda K sa...

anna ua: piruett! :D

Anonym sa...

Aj aj, får ni verkligen ha kaffe i biblioteket...det får inte vi i arkivet. Därför sitter jag bara vid mitt skrivbord. Trevlig helg!

Anonym sa...

åh - dansade du sådär fint som i Beatrice Potterfilmen?

Linda K sa...

petra: vi har kaffeautomati biblioteket! trivsamt med forskare siitandes sippande på en kopp till tidningen :)

hedgehog: precis så! :D

Sara sa...

Är detta något som återkommer varje fredag? Om man skulle känna sig lite sugen på att beskåda fredagsbalett i framtiden alltså....

Anonym sa...

Åh, äntligen någon mer än jag som kommer ihåg Beatrice Potterfilmen! Det är aldrig någon som vet vad jag pratar om när jag säger att den alltid gick dagen innan julafton.

Anonym sa...

Tina: Jag älskade den!!!!!! Jag tyckte alltid att det var lite läskigt när räven blev av med svansen... Kollade varje år, och dansade sen balett i flera dagar :)

Linda K sa...

sara: jag tar gärna emot beställningar! har du inte möjlighet att komma till vårt bibliotek så kommer jag till dig :D

tina: ljuva tider! har den slutat gå ?

hedgehog och tina: grodan var också lite otäck tyckte jag, när den drogs ner :O

Anonym sa...

Den har inte gått på flera år, förr var det tradition att ha den på när vi klädde granen... Kan man bara ta bort så´nt?

Linda K sa...

tina: nej verkligen inte! :O

Mie sa...

Ha ha, ja men det var ett annorlunda fredagsnöje;-)

Linda K sa...

mie: inte för en bibliotekarie ;D

Anonym sa...

åh, låter som en våt fröm för mig, biblioteksälskaren!

Linda K sa...

underbaraclara: kom och dansa loss i biblan nån dag :D