onsdag, januari 12

Mitt fadderbarn Sabitri

Jag skickade just ett email till mitt fadderbarn Sabitri i Indien. Berättade om att det är vinter här och skickade med bilder. Tackade för den fina teckningen hon skickat, som är så söt att jag blir tårögd varje gång jag tittar på den. En vuxen person har skrivit en förklaring till vad teckningen föreställer.

I have drawn five sweets for my family. I have drawn a neckless, bracelets, earrings - things I like to wear. I have drawn my left hand and palm with my right hand. I heve drawn pebbles which I have seen near the road side.
Det känns otroligt bra och roligt att ha ett fadderbarn. Dels att hålla kontakt med en liten person någon helt annanstans i världen (barnen tycker det är jättekul), dels att kunna hjälpa henne, hennes familj och hennes by med utbildning och mänskliga rättigheter.


Bli fadder du också!

4 kommentarer:

tant t sa...

Heja dig som har en fadder! I have too...fast hela barnbyn liksom :)

Linda K sa...

tant t: big mama! :D

Kicki sa...

Har redan ett fadderbarn :). Men jag kan inte e-posta med honom, bara skriva brev.

Linda K sa...

kicki: visst är det trivsamt :)