tisdag, januari 11

Man går på toa

Man * går in på toa, låser och sätter sig.
Man gör det man gör på en toalett. Välj själva vilket.
Man kastar ett öga mot dörren. Och känner obehaget komma krypande.
Varför är det vitt och inte rött på låset? Man låste ju!
Eller...glömde man låsa? Sitter man här med strumpbyxorna nerdragna och kan ha glömt att låsa?
Fritt för alla och envar utanför att rycka upp dörren!
Det är ett så pass stort rum att man inte bara förblir sittande och sträcker sig och känner efter på dörrhandtaget.
Nej, det är minst en halvmeter mellan... man och dörren.

Äsch, tänker man, det är såklart rött på utsidan. Bara lite vitt här inne...
Man blir ändå, för säkerhets skull, klar i en ryslig fart, drar upp det som ska dras upp, stegar fram (ungefär ett steg) till dörren och känner efter.
Låst. Phu.
Någon borde banne mig måla rött på insidan också. Så man får sk*ta ifred.

* Man är givetvis jag. För ökad dramatik väljer jag emellertid att maskera mig.

6 kommentarer:

Minna sa...

Äsch, tänker man, det är såklart rött på utsidan. Bara lite vitt här inne...


Hahahahahahahhahahaha!

Linda K sa...

minna: så gick mina tankar :)

labolina sa...

På mitt gamla jobb hade vi en toalett som visade rött på insidan när dörren var upplåst. Toaletterna bredvid visade vitt när de var upplåsta. En gång öppnade jag glatt dörren till toaletten som visade fel färg på insidan och där satt en av mina manliga kollegor med byxorna nere. "Nej!" utbrast han förskräckt och jag slängde snabbt igen dörren och stod sedan utanför och försökte låta bli att skratta hysteriskt.

Linda K sa...

labolina: HA HA HA HA!!! nej!? HA HA HA HA!!!

Sara sa...

oahahahahaha - det är ju så kul med toaletter och bajs och sånt!

Linda K sa...

hedgehog: ha ha ha, eller hur :D