fredag, april 11

Varde ljus(are)

Såna här dagar blir jag så sugen på att spontangå till en frisör och säga: gör med mig vad ni behagar. Eller inte riktigt, men blonda till mig, and keep it short. Läste just i Svenskans Min Helg att kort pojkfrisyr är helt rätt i vår. Instämmer.

Kollar på foton från senast jag var mammaledig. Har nästan precis den här frisyren då också. En typisk småmammafrippa. Och den ser inte så tokig ut. Kan få vara lite förvirrat bångstyrig sådär. Men som sagt, ljusare bitte!

Inte dottern som bautaväxt över natten på bild, utan en liten son och en blondare mamma.



17 kommentarer:

Anonym sa...

Ta bilden med till en frisör ; Toni & Guy i Gamla stan är proffsiga.

Anonym sa...

Tyckte väl att "hon" såg lite för stor ut... :)

För övrigt ligger väl Tony&Guy på söder (Götgatsbacken) och inte i Gamla stan... ;)

Anonym sa...

Tyckte väl att "hon" såg lite för stor ut... :)

För övrigt ligger väl Tony&Guy på söder (Götgatsbacken) och inte i Gamla stan... ;)

Linda K sa...

eva: får vänta några veckor tror jag, tills lillan växt till sig ock kan bli passad ett tag :)

diana: SÅ fort växer dom inte ;)

Anonym sa...

http://sannasegna.blogg.se/
Titta under kategori/stil ,den franska kvinnans frisyr.Jag blev så sugen på den frillan.

C. Meow sa...

Skulle du inte vara fin i Michelle Williams typ frisyr, som hon såg ut i senaste Vogue? Lite blont, lite yvigt, gulligt men tufft.

Anonym sa...

Nä nu har jag latat mig för länge med att inte kommentera i din blogg. Gillar dina fyndiga kommentarer och få andra bloggare lyckas lika pricksäkert nagla fast vardagen i någre meningar här och där.

/Lov

Linda K sa...

eva: jättesnygg!

camilla: det är precis den looken jag vill ha. såna bilder åker nog med till nästa frissabesök :)

Anonym sa...

Fina ni va! :-)

// Jenny

Sincerely Johanna sa...

Det är något med våren och solen som får mig att vilja piffa till håret. Anställ en amma, åk till frissan och fixa till dig. För det är du värd.

Vera sa...

Jag blev änna lite förvirrad först, trodde ju att det var lilla Tilde du hade i famnen.

Linda K sa...

jenny: tack :)

johanna: ha ha var hittar men en sån?

vera: det går fort, men inte så fort ;)

Sus sa...

Riktigt snygg färg på frillan men denna gång tycker inte jag du ska snagga av det utan charmigt "halvkort" som på bilden.
Ang gördel så köpte du rätta märket men inte den jag menade :( det är "bara" en maggördel. Känns som om de är krångliga att använda när de ska av och på ex vid toabesök... inget annat.

Ha en skön helg!

Sus

Linda K sa...

sus: jag kollade på en sån "korsett" också, men högg den här. jädrar vad den satt åt! :P

Världen är liten… sa...

Tycker definitv du ska bli blondare, jättefin färg på bilden med sonen!

Malena Dahl sa...

Hej! Vilken annorlunda och kul blogg du har =) Jag råkade bara trilla in här.. Kolla gärna in hos mig! Kramar Malena

Linda K sa...

världen är liten: tack, ja det är nästa projekt :)

malena: tusen tack :) tittar in!