onsdag, april 2

Husmorstips

Har du också svårt att hålla koll på vilken sida du senast ammade? Gör som husmor Linda och sätt en post it-lapp på det bröst som står på tur!

Har du svårt att minnas om post it-lappen signalerar att det är detta bröst som ska användas härnäst eller om det är det som användes sist? Gör som husmor och skriv I´m next! på post-it:en.

UPDATE: Eller så skiter man i husmor och gör som några av kommentatorerna så vist föreslog, ett armband eller en hårsnodd på den arm som är "next"!



20 kommentarer:

C. Meow sa...

Strålande idé! Post it-lappar är en underskattad del av en husmors utrustning :D

Glöm inte bort dem om du ska ut och handla ;)

Anonym sa...

UNDERBART :D Själv kör jag armband (ja, på handleden, dårå) Alltifrån svettarmband till snoddar till finare varianter i läder. Stort lycka till som flerbarnsmorsa, så hilma ballt!

Var dags glimtarn sa...

HA HA HA, underbart! Den där ammningsdimman är rätt tjock ibland (eller jämt)...

Kajsa sa...

Ha ha ha! Strålande idé! Slår min med en hårsnodd runt ena armen. Den som ska ammas eller har ammats? Ja, det var den eviga frågan. Som du nu har svaret på - herueka!

Annie - PD sa...

Tjusigt :D post it lappar är det nya svarta!

Marines sa...

Underskatta aldrig husmorstips..:-)Worth trying!
Själv blev det till slut en favvosida för mig och för mina bebbar, vi var alltid ganska överens också, konstigt nog...;-)Eller slump?!

Polly sa...

Okej, jag ska genast prova.

Vera sa...

Alltså, du sitter på värsta affärsidén här! utveckla till en brosch och sälj dyrt till rika mamas!

Frida sa...

Hehe, detta slapp jag som tvillingmorsa. Båda brösten varje gång, i stereo liksom! Ska ta upp det när folk frågar om det inte är såååå jobbigt med tvillingar: "näe, när man ammar är det lättare, för man behöver inte tänka på vilket bröst man ska ta"

anna sa...

det ska jag lägga på minnet!

Miss Upsey Daisy sa...

Inte för att jag ska amma inom det närmaste men jag ska fundera ut ytterligare användningsområden...

yllet sa...

Jag tycker postitar var mer innovativt än armabnd och jox!

Minna sa...

jag försökte med snodd men nä... gick inte. oftast räcker det ju bara att titta ner i urringningen...

:o

karro sa...

det lät roligare med post-it!

Peter sa...

Men vänta lite här nu... När knatten har käkat upp den ena tutten är ju den andra hur jävla stor och stenhård som helst ju... ehhh, har jag noterat...

Linda K sa...

camilla: den sitter på bh:n ;)

nadia: ja det låter smartare!

var dags glimtarn: vad sysselsätter man sig inte med...

kajsa: jag har gått över till snodd!

annie: ;D

marines: funkar det? med bar en sida?

polly: polly darling, du ammar inte.

fröken vera: med designade blingade post it:ar :D

frida: ha ha ha, fördel dig :D

fru a: tummen upp :D

miss ud: u go!

yllet: det gäller att ha lappar med bra fäste!

minna: men jag ser ingen sån skillnad...

karro: ;)

peter: not this mama, honey.

Anonym sa...

Ojojoj, det finns så många problem med att vara småbarnsmamma som jag aldrig ens tänkt på! Och NEJ, jag är inte ironisk! Faktiskt!

Linda K sa...

linda: japp! :D

Enannan sa...

Kan du inte bara ta det bröst som håller på att explodera först? Eller är du på något vis skonad från sånt?

Grattis förresten. Hälsa lilla Tilde välkommen till en ganska galen, men för det mesta fantastisk värld!

Linda K sa...

enannan: så känns båda hela tiden, typ. tack :)