måndag, februari 11

Pirum är en pärla

Pärlor verkar vara på väg att få ett uppsving igen. Jag har varit pärlälskare länge och nu tänkte jag passa på att tipsa om min favoritpärlleverantör. Pirum!

Ända sen jag var med jobbets konstförening på pärlföreläsning med Annica, som har Pirum, har jag varit såld. Hon fixar den storlek, färg och form på pärla men vill ha, guld-eller silver till. Till ett mycket trevligt pris. Och snabbt!

Jag har även fått ett pärlhalsband omträtt av henne. Det blev som ett helt nytt halsband, och till ett mycket förmånligare pris och snabbare än om jag hade lämnat in det hos någon kedja.



En underbar barock pärla att ha i kedja om halsen.



Droppformade pärlor för öronen.




Modell större pärlor med plopp.


Alla kommer dom från Pirum och jag har kunnat berätta hur jag vill ha dom, vilken färg pärlorna ska ha och fått dom på pricken så. Jag rekommenderar varmt!

5 kommentarer:

Peace in mind sa...

Det är precis så här ett köpstopp prövas hårdast. Tack för det!

Anonym sa...

Jag älskar också pärlor, vad gav du för de runda på bilden längst ner?

/Anna

Linda K sa...

anna funderar: oj förlåt! men pirum finns kvar sen också :)

anna: 450 kronor med guldet! och det är stora pärlor, 8 mm.

Evelinas blogg sa...

Jag har nu beställt ett par långa örhängen med vita pärlor, tack för tipset!

Linda K sa...

evelina: vad kul! hoppas du blir lika nöjd som jag är :)