onsdag, februari 20

Tipsigt

Vi såg många fina kuddar på R.O.O.M. Speciellt de här var riktigt häftiga. Kuddar gjorda av trasmattor! Kanske inget man placerar i soffan, men tänk landstället. Tänk rätt typ av hall. Tänk kökssoffan.

I mitt föräldrahem kryllar det av trasmattor. Min farmor är en hejare på vävstol. Har till och med fått överta den kommer jag på nu när jag tänker efter! Nåja, det får bli på ålderns höst eller nåt. Men trasmattor finns det gott om. Jag är jättesugen på att göra kuddar av några. Bland annat har jag två mindre stycken vit-rosa mattor hemma på vinden, inte helt olika de här på bild.


Jag vill hem och skapa!

7 kommentarer:

Petra sa...

Du kan starta kuddfabrik :-D (visst har du väl sytt och broderat kuddar och haft dig innan?)

Anonym sa...

Drömmen om ett rött hus med lantlig inredning växte sig precis ännu starkare.. Vilken kul idé att klä om kuddar med trasmattor!

Linda K sa...

petra: åhå jag nöjer mig nog att skapa för egen del :)

jossan: mmm inte illa alls!

Åsa sa...

Jag har också sett såna och tänk att jag skulle kunna göra såna själv. Min mormor gjorde mycket trasmattor så vi har en del, och nu har min mor också börjat med det. Bara att sätta igång med andra ord :)

Linda K sa...

åsa: japp! :)

Frida sa...

Perfekt att skapa själv av gamla saker så här i köpstoppets tider ;)

Linda K sa...

frida: ultimat!