tisdag, februari 19

Pop grön

Mönstrat kan ju vara kul. Ibland. På vissa ting. Blommiga klänningar, rutiga blusar, prickiga kjolar och sånt. Men folk som väljer mönster urskiljningslöst?

Vem, jag upprepar, vem! skulle få för sig att köpa en Babybjörn-bärsele i den här färgkombinationen? Vem, jag upprepar, vem! tänker Ahh kul färg, schysst mönster, det kan jag ju matcha till allt. Och vem, jag upprepar , vem! kan kombinera detta mönster med någonting annat över huvudtaget?

Snälla människor, tänk enfärgat, tänk diskreta färger som funkar till det mesta. Ja, tänk helt enkelt.

Jag tittar på det och mår illa.

20 kommentarer:

Glamourbibliotekaren sa...

Den eneste passende situasjonen jeg kan tenke på, er om man stod snowboard på begynnelsen av nittitallet. Litt typisk snowboard-antrekk-mønster? :)

(Men snowboard med baby på magen...?)

Linda K sa...

glamourbibliotekaren: du har rätt, då men endast då kan det funka :D

Anonym sa...

Svart ör en fin färkombination med svart! Och allt annat! :)

Linda K sa...

angelica: ja typ.

Anonym sa...

Är det där ett mönster av idag?
Oh my...

Elin sa...

såg i nån föräldrablaska att det går att köpa olika överdrag till BB-selen, kanske kolla om de har tyg från Svenskt Tenn?

Anonym sa...

Fast å andra sidan är vi många oglamourösa föräldrar out there som inte känner att vi behöver matcha varenda bebispryl :-) För en del är en bärsele enbart en bärpryl liksom.. (inte för att jag speciellt gillade det där tyget och själv har jag en marinblå, men i alla fall..) Jag tycker i alla fall att du har en skön stil med din fina mage. /Ina

Linda K sa...

maria: klubba ner designern liksom ;)

agent586: till och med jag har mina spärrar ;D

ina: man behöver inte tokmatcha såklart, men jag kan bara inte fatta hur man skulle välja detta framför något enfärgat? men du har rätt, smaken är som baken och det är väl utmärkt :) tack!

Anonym sa...

du glömde att mönstret även är unisex! (ja, jag är ironisk)

Linda K sa...

annaisa: ja det mönstret är lite allt möjligt :P

Anonym sa...

Mönster?
MÖNSTER?
trodde nån unge kräkts på den???

Nej men, den är väl FRÄSIG!?!?
*moahahahahaha*

Linda K sa...

skåneanna: ja man kanske helt skulle ändra attityd och skaffa den bara-för-att!

Anna St sa...

Hualien, det var då det värsta jag sett på länge. Själv ska jag sy ett överdrag av ett J Frank-tyg till min något snyggare sele:
http://www.becobabycarrier.com/gallery.php?4thgeneration

Linda K sa...

anna st: cool! vilket tyg?

Anna St sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anna St sa...

Jag är mest förtjust i Nippon och Manhattan, får se vilken som passar bäst. Men, hrmm, det lutar mot Manhattan, för min sambo tror att jag har det tyget hemma eftersom jag hade en väska i det tyget för några år sedan. :)

Linda K sa...

anna st: ha ha ha, ja det gäller att vara taktisk :D låter finfint!

Anonym sa...

Vad tråkig du är Linda idag! Klar man ska köpa välmönstrat såsom diskret. En sele gör ingen förälder. Köp flera så du kan matcha mera. Se det som en scarf, du har knappas bara en?

Linda K sa...

slabbe: jag är inte tråkig, jag är smart och beräknande.

Lena sa...

Tänk nånting annat än Babybjörn säger jag, värre sele får man leta efter. Komfortmässigt alltså. :) Jag varvarju med sjal och min Beco som Anna redan tipsat om. Luv it!
fast jag ser ut som en liten flowerpowerbrutta, haha! Har tyget Carnival nämligen.