onsdag, februari 20

Bye bye baby

Jag ska få en bebis. Men jag ska lämna bort en också. "Mitt" bibliotek. Dubbla känslor. Dels känner jag lite instinktivt att hallå, jag brukar fakltiskt göra så och så, varför gör ni sådär och sådär? Å andra sidan tror jag det kan vara jättebra att lämna över till andra som ser med annorlunda ögon på vad som kan förbättras och utvecklas. Och som gör det! Själv känner jag mig mest trött på det nu för tiden *skäms*.

Så, jag adopterar bort mitt kära bibliotek ett år och kommer sen tillbaka med ny lust och nya krafter att uträtta stordåd. Alternativt, jag kommer tillbaka som en urvriden trasa, men uträttar ändock stordåd!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hörredu Linda, förresten; jag tänkte passa på att inhandla några fräcka barnböcker när det är bokrea och jag undrar om du som bibliotekarie Och mamma har några fina tips?

Anonym sa...

När är det meningen att bebis ska komma?

Anonym sa...

Eh, du får en bättre bebis under ett tag, så är det! :)

www.angelicas.webblogg.se

Dorisettan sa...

Jag kände precis sådär när jag skulle lämna den här skutan (alltså bibblan)! Men så fort min dotter "trillade ut" så kändes jobbet så otroligt avlägset. Som om jag aldrig jobbat där eller någon annanstans överhuvudtaget.
Mycket märkligt och mycket praktiskt.

Linda K sa...

linnea: oj nu har jag inte så bra koll på vad som reas ut på barnboksfronten. får kika runt lite ochc återkomma! :)

anonym: det är meningen att bebis ska komma om 35 dagar :)

angelica: givetvis! :D

dorisettan: ja jag vet ju att det är precis så. skönt!