lördag, februari 23

Misslyckad

Dom här små koderna man ska fylla i för att kunna kommentera på andras bloggar. Är det bara jag som ständigt misslyckas med dom? Det har blivit ännu värre i och med att magen växer. Inte för att jag inte kommer åt tangentbordet, hö hö, utan för att min bäckenbottenuppluckring satt sig på hjärnan. Den skickar ut så mycket konstiga signaler nu för tiden. Hr den förresten alltid gjort... Men men.

Ibland är det dessutom omöjligt att se vilka bokstäver som ska fyllas i, dom flyter ihop och kan vara enkel-v eller dubbel-w eller i eller j.

Jag får nästan inget spam alls i mina kommentarer, trots att jag skippat den där koden. Snälla gör det alla ni andra också. Om inte för annat så för en rund kvinnas skull?

19 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vet tyvärr inte hur man tar bort koderna på min blogg. Jag tror inte jag kan ta bort dem själv. De suger i alla fall. Jag önskade verkligen att jag kunde plocka bort dem.

Lox sa...

Mina är borta med vinden sedan länge.

Godmorgon kära Fru. Hoppas att du får en vilosam dag. :)

Linda K sa...

fröken sötsur: fast dina är läsliga iallafall, det är bloggers koder som iblnad är helt omöjliga :)

lox: good girl! tack detsamma :)

Anonym sa...

Vilken befrielse att du tog upp det här, det är så skönt när nån annan skriver det jag tänker! Jag har stört mig på det länge. Och dessutom verkar det lite som man straffas om man inte skriver rätt första gången... då kan det vara "xsfc" men andra gången blir det "mlkutysxcfre" typ :P

Glamourbibliotekaren sa...

Ok - done! :)

Petra sa...

Håller absolut med! Bort bort, många gånger är jag säker på att jag skriver rätt också blir det ändå "fel fel skriv om". Då blir en lättirriterad person som jag sur och kanske struntar i att kommentera :-O

Anonym sa...

ja - man känner sig som mindre begåvad ibland, när man sitter där och försöker få till det :)

Peace in mind sa...

Har jag kod?

Solrosfrö sa...

Jag tror inte jag har det på min blogg *undersöker*...
Ibland bildar de ett uttal-bart ord och då blir det genast lättare, "hejkwejk" fyllde jag nyss i inne hos Anna :-)
Men jag håller med -bort bort bort!

Anonym sa...

Jag upptäckte att de dessutom blandar versaler och gemener, men ingen "höjdskillnad" i texten, utan det får man gissa sig till :-( Blogg.se har "lättast" koder tycker jag mig se, men jag föredrar såklrt utan (säger hon som inte kan få bort sin egen)

Linda K sa...

emma: ha ha ha, ja det rä lite enerverande :)

glamourbibliotekaren: tack! :D

petra: ja var det inget viktigt avstår man ju ibland.

hedgehog: ;D

anna funderar: du har kod. bort med den!

jessika: ja om det var begripliga ord vore det ju ok. men wwjijikkwwh?

nattvinge: pest och pina!

Fröken Finemang sa...

hej! tack! för upplysningen! Nu ska jag gå in på min egen o ta bort det, för jag gillar inte när alla andra har det :D
om jag lyckas är en annan sak, men försöka kan man :D

Fröken Finemang sa...

*updaterat* ehum.. nästan så jag skäms.. hade ju ingen kod o fylla i hos mig, hade redan styrt upp det tydligen.. ja ja :D

Linda K sa...

heléne: men det var väl bra :D

Anonym sa...

Men jag då som inte ens lyckas komma förbi anonymstadiet...

:-( L8

Linda K sa...

l8: nä nu får du verkligen lägga dig i hårdträning!

Anonym sa...

HA HA - vad lustigt: för bara någon dag sen skrev jag också ett inlägg om hur irriterande de där oläsbara koderna kan vara :D

Linda K sa...

alexia: ett aber!

Anonym sa...

Nu har jag försökt bli av med mina utan framgång, grrrrr. Irriterad när jag inte behärskar teknik.