fredag, februari 29

Tänker jag alls nu för tiden?

Idag har jag med mig typ en potatis och keso till lunch. Hann inte tänka så mycket för jag var tvungen att hänga en tvätt i morse som jag inte orkade vänta ut igår. Men det ryktas att tårta är på gång på jobbet. Både för- och eftermiddag? Damn!

Annars sitter jag mest och undrar hur jag tänkte jobbmässigt? Jorå men visst jag jobbar fram till mitten av mars, inga problem! Trodde väl i och för sig inte att jag skulle utvecklas till en pensionärsliknande krympling med krampor här och smärtor där.

UPDATE: ja visst, det är 29 februari idag också. Det inträffar ju inte så ofta. Också en anledning att äta mycket tårta. Hurra hurra hurra hurra för skottdagen!

17 kommentarer:

Peace in mind sa...

Jag kommer över med en pizza!

Linda K sa...

anna funderar: HURRA! :D

fröken L sa...

Ja, eftersom den dagen inte existerar andra år, så borde den tårta man äter idag inte riktigt räknas! Eller?...

Annie - PD sa...

Tur att du får komplettera måltiden med tårta sen :D

Lox sa...

Min professor (fyrabarnspappa) sa till mig när jag berättade att jag var gravid:

"ok då får vi se hur det utvecklas; hur mycket du kan jobba och så."

Kaxig som jag var svarade jag:

"Jag ska jobba hela tiden ut."

Han log och sa:

"Man vet aldrig. Nästa vecka kanske du sitter i rullstol."

Tillåt mig numera småle.

Mer tårta till gravida som har ont. Jag har också ont idag (mensiga hormoner och foglossning är ingen bra kombo) så jag tänker nog också fira med tårta. En hel. Till bara mig.

(I alla fall känns det så nu.)

Linda K sa...

fröken l: vilket som äter jag, jag är förbi alla skamkänslor :D

annie: ja man ska äta hela tallriksmodellen ;)

lox: ropen skalla tårta åt alla! :D

Anonym sa...

Hang in there, ungefär 2 veckor kvar på jobbet alltså?! Trodde också att jag skulle kunna/vilja jobba ungefär till 2 veckor innan BF men som tur är har jag kunnat ändra mig utan att det ställer till det på jobbet...jobbar min sista dag idag. Lyllo mig!

Linda K sa...

annalena: åh vad skönt för dig! hem och njut och boa och invänta bebis! :D

Anonym sa...

Mmmm!

Miss Upsey Daisy sa...

Vänta! Kan jag fria till B idag menar du?

Det kan jag ju.

Eller äta tårta då.

Linda K sa...

annalena: mm :)

miss ud: först fria, sen äta tårta!

Anonym sa...

mamma friade till pappa idag (det är ju på skottdagen kvinnor "får" fria), efter att de varit tillsammans i 26 år!

Linda K sa...

emma: är det sant? åh! visst svarade han ja!? :D

Anonym sa...

Ja, jag fyller år idag så jag firar minsann med tårta! Den 29 februari är en bra dag att fylla år på men det är många som undrar hur det "fungerar" att fylla år på en dag som bara finns vart fjärde år...
Anna

Linda K sa...

anna: ja hur fungerar det? väljer du en av dagarna intill annars? :)

Anonym sa...

Japp, jag väljer den 28 annars blir det ju fel månad! Är i USA och firar denna gång därav fördröjning... Den beige cashen trivs utmärkt hos mig btw! Anna

Linda K sa...

anna: bra val! vad kul att du gilalr den :)