fredag, februari 22

Bibliotekarien har läst

Tusen strålande solar av Khaled Hosseini

Är man redan gråtmild och sitter på tunnelbanan och läser ut den här boken kan jag garantera tårflöde. Men äsch då, jag är gravid, allt är tillåtet. Den är om möjligt ännu mer gripande, fruktansvärd och fängslande än Flyga drake.

Att leva i ett land där krig, våldsamt kvinnoförtryck och fattigdom känns väldigt avlägset, det är sånt jag uppskattar oerhört efter att ha läst denna underbara bok. Läs den du också, det är en order!

17 kommentarer:

Lox sa...

Visst är den bra!!

Anonym sa...

okej då.

Hoppas du är lite gladare idag, och mår prima :) Kram till dig denna strålande fredag!

Linda K sa...

lox: bööööl :D

hedgehog: och hoppas att du är friskare! Kram! :)

Annie - PD sa...

Måste läsa! Tack för tips :)

Linda K sa...

annie: you go girl!

Anonym sa...

Åh jag blir oerhört sugen... Är snart klar med Flyga Drake och den är ju underbar så jag läser gärna den här oxå.

Laila och Johan sa...

Japp, den ska läsas, väntar med noll tålamod på att få den från biblan.

Linda K sa...

emma: du har en massa bra framför dig!

loppanlej: den som väntar på nåt gott får en underbar bok :)

Anonym sa...

Mmm, just den läser jag som hulkade så mycket på tunnelbanan till Flyga Drake... då vet jag vad jag har att vänta. Vad jobbigt/sorgligt men vad härligt samtidigt!

Linda K sa...

cecilia: japp, det blir inte bättre i den här! :D

Anonym sa...

Okej då. Är det en order, så är det ju bara att lyda. Men är den i klass med Flyga drake, så ska det väl inte bli någon större uppoffring:-)

~~L8

PS: Måste jag vara anonym?? Känns lite trist...

Linda K sa...

l8: ingen uppoffring, jag garanterar! :)

nä du kan väl vara L8?

linda m sa...

jaaa..man kanske skall ta o läsa den då..
den förra boken av honom grät jag hela tiden!!

Linda K sa...

linda m: ibland är det ändå skönt att gråta :)

Anonym sa...

underbart...

Linda K sa...

armand: mmmmm...

Anonym sa...

Ah :-) Jag köpte Flyga drake idag. Då ska jag införskaffa den här också!