lördag, februari 9

Okej jag är på

Förnuftiga Anna har fått mig på andra tankar. Jag hänger med omedelbar verkan på hennes beslut om en vit månad. Vad gäller shopping. Ja alkohol också för den delen, men där är jag ju redan veteran ;)

Så, Anna, jag är på. Idag är det den 9:e februari. Ska vi säga till 10:e mars?

...vad har jag nu gett mig in på? Häääng med du också, the more the merrier!

*slår näven i bordet*


UPDATE: snälla Anna, lägg inte ut en massa fint i din bloppis nu... inte ni andra heller!

19 kommentarer:

Mie sa...

Wow, du är med! Välkommen in i dreamteamet!
Själv kör jag till den 7 april för då fyller jag år o man kan ju faktiskt inte ha köpstopp då;)

Linda K sa...

mie:då säger jag grattis i förskott och lycka till! let the game (?) begin :D

Anonym sa...

Äh, är man student så är det inga problem att avstå, men är så illa tvungen. Jag är med (och har nog varit det i några veckor utan att reflektera över det). Men en fråga: är det klädshopping just? För biobiljetter känns som ett måste. Det finns massor av bra filmer just nu!

Måste förrresten säga att jag gillar din blogg starkt! Har nog läst den i drygt ett år, men börjat kommentera först den här veckan...

Annie - PD sa...

Då blir det ingen Noe då? ;)

Minna sa...

Hö höh hö. jag är på.

Atomflickan sa...

Jag har funderat på köpstopp många gånger, men jag klarar det inte. Du har ju gjort det en gång förut och jag är djupt impad! Ni har alla mitt stöd.

Peace in mind sa...

Noen är väl redan palpayad hoppas jag? Om alla människor har köpstopp är det ju ingen mening att lägga ut bloppisgrejer. Men den 10:e mars så...

Linda K sa...

ellen: klart man måste skaffa livets nödvänigtheter, typ från apoteket och nån tidning och biobiljett vid behov, men inget sånt man faktiskt kan vara utan.

tack snälla, vad kul att höra. studenta på! :)

annie: den köpte jag ju igår ;)

minna: ju mer vi e tillsammans tillsammans tillsammans... :D

atomflickan: tack! men du, gör ett försök, du har en massa medsystrat nu ju :D

anna funderar: såklart den är! och PHU! ;D

Åsa sa...

Det här blir ju toppen för mig. Nu blir det "bara" jag som kan handla i era underabra bloppisar, hihihi.
Fast jag stöttar er alla förstås och massor med "reespekt"!

Linda K sa...

stumpan: good for u! :D

Atomflickan sa...

Jo men nu är det ju så att jag åker till USA den 19:e... Och att låta bli att shoppa där går inte. Så det är dödsdömt just nu.

Linda sa...

jag är INTE på! efter år som fattig student är jag verkligen berättigad ett par köpgalna månader. så..någon somär med att handla handla handla till...2009? :D

Linda K sa...

atomflickan: ja då har du dispans! det går fler tåg :)

linda: självklart! men jag blev klar med mitt heltidsstudentande 1997 så jag kan inte skylla på nåt ;)

Anonym sa...

Skred själv tillverket förra veckan. Så svårt. Det sista jag köpte var 2 randiga toppar från Linda K (just ja, du dom har kommit fram och var prima skick!)Men hur svårt är det inte? Abstinensen har redan kommit smygande. Vill köpa en massa fina saker hela tiden juh.

Linda K sa...

miah: ingen abstinens här än så länge (duh, det har gått ett dygn!), tycker snarare att det känns rätt skönt. so far so good :)

Anonym sa...

Är ju smygis här på bloggen - tjejen som smyger omkring, läser, fnissar igenkännande och blippar sig vidare härifrån till andra eminenta bloggar.

Jag är också PÅ. Har köpstopp sedan mellandagarna och kommer att hålla på fram till och med april ut. Dvs fyra månader!!!

I grunden ligger en murken känsla över att jag handlar för lättsinnligt, för snabbt och ogenomtänkt. Har lager av prylar som bara ligger och skrotar - en hel del utan att ha taggats av ens. Finfina saker som fick mig att må bra när de inhandlades - men som jag i själva verket inte BEHÖVER eller ens uppskattar. Att sedan maken gick igång direkt när jag andades ordet köpstopp och började slå vad en massa pengar - det motiverar bara ändå mer...

//Pernillaheterjag - en tös från SKÅNE

Linda K sa...

pernillaheterjag: klokt beslut! så tänker jag också. man shoppar liksom för att det går. visst, den del VILL man verkligen ha, men mycket kan man klara sig utan. heja oss! :D

Anonym sa...

Klokt beslut... Vetifabian - tycker mest att det är tungt just nu. Snart två månader - only two to go... Suck!

Köpstoppet sträcker sig över den period på året då åtminstone jag är som mest sugen på nyheter - vår = vårskor, försommar = klänningar, varma strålar = skira blusar osv. Eller som nu = Vill ha lite LUV i mitt liv!

Undra om jag kan köpa ett par nya snygga jeans till mig själv från barnen när jag fyller år?

//Pernillaheterjag

Linda K sa...

pernillaheterjag: men tänk vad du kan gå lös i maj! och jeans från barnen kan du gott unna dej :D