onsdag, februari 13

Len som en barnrumpa i fejset

- Oj vad du har känslig hy!
- Oj jaha, ja...
- Vad använder du för cleansing hydrating booster daily cream?
- Den dära dagcremen från Dermalogica?
- Och för rengöring?
- Eh... ja... alltså mest tvål och..
- Herregud, säg det inte! Du ska ha Essential cleaning lotion! Sen Multi active toner! På det Daily microfoliant. Och testa Intensive moisture balance... och ja ja, ta Super rich repair också! Och glöm för guds skull inte Skin hydrationg booster! Du kan dessutom inte vara utan Multivitamin power recovery masque, och den sover du med!
- ... allt det?
- Ja, om du inte vill ha torr hy.

Jag skojar inte, allt ovan nämnt finns förbockat i broschyren hon skickade med mig.

14 kommentarer:

Peace in mind sa...

Brukar funka lika bra med selleri. En del stuff är förstås bra, men ska hela proceduren klaras av på morgonen är man ju inte klar förrän det är dags att gå och lägga sig, och då ska man dessutom upprepa hela grejen en gång till:(
Det är tufft med torr hy, visste du det???

Linda K sa...

anna funderar: lätt överdrivet ja, man ska ju smörja hela tiden enligt dom. torr hy är rock n´roll!

Anonym sa...

hahaha - du får gå upp två timmar tidigare på morgonen helt enkelt :)

Anonym sa...

Känner igen det där, fick också en evighets lista på produkter för min torra hy. *ler* Jag klarar mig galant utan dem fast det snart gått 1 år.

Anonym sa...

Jag har också varit på ansiktsbehandling idag! Och jodå, en liten broschyr med 15 produkter för känslig och torr hy är ikryssade. Jag tänker inte köpa en enda. Den här gången... :-)

Linda K sa...

hedgehog: då behöver jag nästan inte gå och lägga mig ;)

anonym och sandra: nä man behöver nog inte alla hundra produkter :)

Polly sa...

haha, du menar att du vågar vara utan? you daredevil you!

var det skönt då? vad gjorde hon?

Anonym sa...

Ha ha ha! Det låter nästan precis som listan jag fick med mig. Jag köpte fyra av Dermalogica-produkterna (rengöring, dagcreme, peeling och booster) och de två förstnämnda kan jag helt ärligt inte vara utan. Peelingen är däremot rätt överflödig, och boostern gjorde att mina ögon nästan svullnade igen. :)

Linda K sa...

polly: jo hon hade en liten rosa piska...

snöstjärna: ungefär samma här :)

PGW sa...

En bra grundregel är att om man inte ens kan uttala det de tycker man ska gegga i ansiktet så behöver man det inte.

Nej jag vet inte vad sambandet är men det känns bra liksom.

Ja jag är ganska sömnig.

Torry hy är det nya svart.

Linda K sa...

tpgw: ja om inte annat är torr hy oundvikligt den här årstiden :D

Anonym sa...

Precis så där lät det när jag var på ansiktsbehandling sist :)

Linda K sa...

miashopping: hon blev lite snopen när jag sa att jag handlar billigare på nätet och inte köpte nåt där :P

Anonym sa...

Tänk också på hormonerna... själv blev jag som fnöske sekunden efter stickan visade på plus :-)

Torr och känslig hud är inte kul, men jag har upptäckt att Vichy från Apoteket gör underverk... babylen hud till en bråkdel av priset :-D Eventuellt återgår ju min hud till att bara vara känslig och halvtorr om någon månad...