onsdag, februari 13

Felfri!

Nähä. Fogarna var det intget fel på . Och sjukskrivning fanns det inget behov av, eftersom jag inte har några problem med själva jobbandet. Det är nog bara "vanligt" graviditetsont. Och det var ju... bra?

Nå, jag ska leta upp en sjukgymnast och se om jag kan få lite tips.

Lite snopen blev jag nog ändå. Jag är så normal! Jämt. Och alltid. Och när jag får höra att nej det här ser bra ut tänker jag att jaha men nähä då är det kanske inte så farligt då... Men jag har ju ont!

Som tröst köpte jag med mig en frukost till jobbet. Fast jag redan ätit en. Because I´m worth it!

16 kommentarer:

Anonym sa...

Sympatiserar till fullo med dig och fogarna och hoppas att frukost nummer två fick dig på bättre humör! Din blog hjälper kanske inte just mot min foglossning - men trevlig värre är den att läsa och den hjälper upp humöret om inte annat! /Kram

Anonym sa...

Tilltvinga dig bilen från maken eller hyr en bil under en månad?

Petra sa...

jag tycker att det borde vara lag på att man fick vara ledig sista månaden innan bf! Om man vill då alltså.
Frukost x2 är alla värda!

Anonym sa...

Stackare!
Tur att du har nya Noe att trösta dig med. Tycker det är skit att man ska behöva jobba fastän man har ont. Lite korkat att det är så svårt att bli sjukskriven när det "bara" är gravidkrämpor. Kan inte låta bli att känna att det aldrig skulle vara så svårt om det var våra kära män som var de gravida... Kram på dig!

Linda K sa...

lady boss: jag ska väl inte beklaga mig utan vara nöjd, synd om dig som fogar!

dtk: kanske det kanske...

petra: det kan jag väl om jag vill, men det skulle inte vara så ekonomiskt gynnsamt. knegar på, med extra frukost då och då :)

anna: tack rara! jag har egentligen inte ont av att jobba, mer att ta mig till och från jobb.

Anonym sa...

Använder du inte det gråa bandet nedanför magen?! Om inte så är det det enda som hjälper, fråga mig, jag vet! och det är fult, men som sagt var det hjälper. Ett sådant ska du fråga efter hos sjukgymnasten och när du väl fått det kommer du inte att ta av dig det.

anna sa...

du har all min sympati! alldeles "vanliga" graviditetskrämpor kan vara nog så jävliga att leva med...

Elin sa...

hm, börja med tns redan nu kanske? funkar fint på min fogvärk, helt fantastiskt när elekroderna kickar in! Finns att beställa på nätet, Holargon tror jag de heter och finns i Danderyd! go go go!

Anonym sa...

Jag vill bara skriva en rad och säga att din blogg verkligen livar upp min tråkiga arbetsdag! Alltid roligt att kika in och se vad som händer och sker i din blogg. Må så gott och så hoppas jag att ett under plötsligt sker, att likt Askungen så dyker en god fe upp och vips slipper du foglossningar!

Lox sa...

Tycker ändå att det låter misstänkt likt foglossning. Kolla med en sjukgymnast vad de säger - kanske bälte skulle kunna hjälpa dig ändå? Foträta skor (ja, jag noterade :-) ) och bilåkning är en bra utveckling. Kanske lägga till lite vila också?

Jag skulle gå till en osteopat. (Vilken nyhet va'?)

(Det kan bli lite för mycket av Josef också. Jag vill ju inte att det ska se ut som ett Svenskt tenn wannabee i källaren.)

Anonym sa...

Hej,
Vad har du för mailadress? Gäller en lansering.
MVH/
Johanna

Linda K sa...

susanne: läkaren var tveksam till om det skulle hjälpa så mycket, men jag ska till en sjukgymnast och kolla vad som kan underlätta de sista veckorna! :)

fru a: tack rara :)

agent586: tack för tips. nu är det ju inte fogarna det är fel på uppenbarligen, får se vad sjukgymnasten säger :)

ulis: tack söta! vad kul att höra :D

lox: först sjukgymnast, så får vi se.

nä, lagom med josef är bäst!

johanna: den hittar du längre ner i hägerkolumnen under Maila mig :)

Anonym sa...

Nu ser jag :)
//Johanna

Linda K sa...

johanna: :)

Ann sa...

Hej Linda! Det var ett tag sedan, men nu är jag tebax igen.
Hoppas du mår bättre snart, så att du är i form till förlossningen ;)
Visst känns det overkligt att man skall kunna föda när man är stor som ett hus och smidig som ett kylskåp?
Kommer ihåg när jag fick frågan hur jag ville ha det när det var dags att föda. Öööhh- KAN man annat än ligga ner när man har en medicinboll instoppad i magen???
Men det var väl för att jag var lika bred som jag var lång och hade inga andra alternativ ;)

må väl, knubbis!!!

kram

Linda K sa...

ann: hallå! har du settlat down nu?

ja nu börjar den hemska händelsen ändå kännas mer och mer välkommen. ut med ungen bara,typ :D