torsdag, oktober 4

Och som grädde på moset

kunde Minna och jag sitta utomhus på ett fik vid sju och sippa på varsin kaffe. Det kändes som en sommarkväll! Götgatspuckeln by night nästan typ.

Värt att notera från kvällen:
  • Minna åt barnens mat och drack barnens dryck på POP-minglet.
  • Jag gick vilse två gånger innan jag över huvudtaget hittade till POP-minglet. Mitt sällskap trodde att jag skämtade när jag ringde och sa att jag hållit kartan upp och ner. Det kan jag inte ha gjort, eftersom det måste varit rätt från början men jag trodde det var fel och fick fråga och kom på att det ju varit rätt från början men sen blivit fel sen av misstag.
  • I goodiebagen fanns ett stycke tyg som vi fortfarande inte är hundra på vad det är. Antingen världens största gördel eller en halsduk?
  • På Wardrobe var det livat. Jag och Carrie-klänningen fann varann genast.
  • När jag skulle hem gick jag förbi en kvinna som hade en hamburgare i jackfickan. Hon såg inte alls fräsch ut och det hela var rätt tragiskt.
  • Polly var fräsch som en nyponros däremot, när jag mötte henne för en snabbis.

26 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att träffa dig igen! Jag har också funderat på vad det där tyget är. Antagligen en halsduk. Jag gillar verkligen det andra i goodiebagen, perfekt för en nybliven mamma.

Linda K sa...

miashopping: detsamma, och kul att se söta olivia! vi rådfrågade ida på wardrobe som jobbat med pop och hon trodde också på halsduk :)

Polly sa...

Jag tackar för snabbisen på centralen! Den piggade verkligen upp! :)

Så DU har köpt mumintrollsklänningen?! Haha, fast jag är övertygad om att du blir fullständigt gårdjess i den! ;-*

Linda K sa...

polly: I´ll show you. I´LL SHOW YOU ALL! :P

Anonym sa...

Hör nu på go vänner (om ni inte är väldigt ironiska) så kan jag för er berätta (har lyssnat igenom mina gamla Emil-skivor idag...:-D) att tyget är en magtub för gravida dvs när man fortfarande kan ha sina egna byxor men inte kan stänga dem alt dra upp dragkedjan så sätter man i en hårsnodd/gummiband i knappöglan och knappen (för att hålla byxorna uppe) och sedan kliver man i sin lilla tub och drar ner den över så ser det ut som om man har ett lång linne under den topp/överdel man har :-)

Supersmart idé som man säkert kan sy lätt som en plätt på egen hand men jag införskaffade två (en vit och en svart) förra året när jag var gravid med min gull-unge. Funkar i månad 1-6 beroende på hur snabbt man blir bauta :-D

I LOVE the Carrie dress!

Anonym sa...

drar ner den över byxlinningen ska det ju stå....

Anonym sa...

Haha låter som smart pryl - fejk-linne! Nu verkar jag ju helt nollad... Men på visningen stylades de som halsdukar! Men då hade stylisten inte varit gravid... :)
Tack för trevligt besök ikväll!

Anonym sa...

låter som en najs kväll tycker jag :) Men den där snabbisen med Polly hade du kunnat utelämna, vi behöver ju inte veta allt ;)

Linda K sa...

jessica e: jag vet precis vad du menar, hade själv en svart sån förra gången. jag ska fota och visa den vi fick igår, den är nämligen ENORM! ingen gravid kvinna på denna jord kan fylla ut den. det lutar väldigt åt en halsduk :D

ida: jag tror på din version! tack själv, det var som alltid kalastrevligt. är allvarligt förälskad i klänningen och ler fånigt varje gång jag går förbi där den hänger på en krok :)

hedgehog: vi hade alla kläder på!

Anonym sa...

Ååh klänningen är ju jättefin. Ska kanske höra med Wardrobe om de har någon till som jag kan komma in och prova. Ska ha en fest i helgen där maggen gärna får döljas så där lagom eftersom vi inte "outat" graviditeten än. Hur är den i storleken?

Petra sa...

Det var en bra goodiebag tyckte jag - men vad tusan är den tuben?

Linda K sa...

annalena: jag har en small och den är perfekt. tror magen kan växa rätt bra i den också :)

petra: ha ha ha, vi gissar på en halsduk som man har dubbelt virad om halsen :D

Minna sa...

hahah, jag år barnens mat OCKSÅ! Inte bara! ;D

Anonym sa...

Hm, det verkade på hemsidan att small är slut i lager men jag tar nog en sväng förbi i eftermiddag. Tack för tipset tjejen! Och söt som socker är du ju idag!

Linda K sa...

minna: korrekt! :D

annalena: håller tummarna. tack söta :)

Minna sa...

Min tub kommer att överlämnas till ungen, som en filt eller nåt!

För om jag får en så pass stor mage att den där gördeln sitter tajt... då hoppar jag från Västerbron!

Och en halsduk i PoP-randigt känns inge vidare när man har en ruski...

hanna sa...

Jag fick en likadan när jag var på POPs pressvisning i våras. Trodde först också att det var en sån där gördel. Men neeej. Så jävla huge mage har INGEN. Så jag röstar också på halsduk. Kan ingen pop:are hoppa in och förklara?

Kul att säga hej hej på riktigt iallafall! :D
Även om jag ju helt missade att det var Minna du hade sällskap med...ouppfostrad som jag är hälsade jag bara på dom jag kände igen...

Linda K sa...

minna: jag instämmer i allt du säger.

hanna: den är helt klart märklig! kul att ses :)

Petra sa...

"Halsduk som man har dubbelt virad om halsen" ??

Fast då kommer man strypas! :-)

Linda K sa...

petra: inte då, jag provade. men det är inte jättesnyggt...

Anonym sa...

Linda! Måste bara berätta att det fanns en klänning till mig me´ hos Wardbore. Jättefin. Och de söta tjejerna i butiken undrade om jag var jag (och det kunde jag ju inte neka till) de hade sett min kommentar här i bloggen. Tack för inspiration!

Linda K sa...

annalena: åh vad kul! visst är den underbar? :D

Anonym sa...

mm,jag tycker att den är jättefin! Men tänk om Minna har rätt?! Tänk om ALLA kommer tycka att jag ser ut som muminmamman, visst muminmamman är ju söt och snäll och så men det är inte direkt den looken jag är ute efter!

Linda K sa...

annalena: mot slutet ser man ju ut som muminmamma vad man än tar på sig. och klänningen kan man ju ha efter graviditeten också.

Minna sa...

Annalena: det är nog bara jag som ser ut som Muminmamman i den. Jag tror alla andra är skistnygga i den!

Linda K sa...

minna: du såg INTE ut som mamma mumin i den!