torsdag, oktober 11

Manifestation mot gatuvåldet

Det här ställer jag mig till hundra procent bakom! Klockan 17.00 i morgon i Kungsträdgården, Stockholm.

Dödsmisshandeln av en 16-årig pojke på Kungsholmen i Stockholm i helgen har väckt bestörtning hos allmänheten, inte minst bland många unga. Tiotusentals ungdomar har reagerat på händelsen och på internet uppmanas alla att demonstrera mot våldet.

Protesterna efter dödsmisshandeln i Stockholm förra helgen sprider sig nu över landet. En stor manifestation mot gatuvåldet hålls på fredag i Stockholm, Göteborg och Malmö.

Läs mer här!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Det blir i Kungsan .
Hoppas det blir många vuxna på plats.
ewac

Anonym sa...

jag ställer mig också bakom ett sånt initiativ, men jag undrar hur stor verkan en sådan manifestation har.

Linda K sa...

ewac: ok. jag med!

johanna: jag tror det är jätteviktigt att visa att man bryr sig och att det har verkan.

Anonym sa...

jo, men jag har svårt att förstå hur det ska fungera i praktiken. De har inte bett om tillåtelse för att gå ut och slåss så jag ser inte hur en samling i kungsan ska få dem att stanna upp heller.

Linda K sa...

johanna: jag tror man kan påverka många att tänka till. hoppas det!

Anonym sa...

Jag tror på det goda grupptrycket.
Tänk vad många kul, starka, kloka och trevliga ungdomar det finns.

ewac

Linda K sa...

ewac: verkligen!