måndag, oktober 1

Gamla minnen

Oj. Jag hörde just på nyheterna att man/nån planerar att göra en nyinspelning av Karate Kid. Med Will Smiths son, eller nåt.

Alltså, Karate Kid. Min barndoms mastodontförälskelse på en pinne. Jag var så patetiskt betuttad i Ralph Macchio att jag nästan rodnar nu. Tapetserade väggar, filmen om och om igen. Jag knyckte till och med omslaget på filmen i videobutiken (ja ungdomar det låter kanske harmlöst i era öron, men då var det stort).

Sen blev han ju bara fetare och töntigare för varje film, den gode Ralph. Så jag övergav honom för... ja säkert Herreys eller några andra coola killar.



19 kommentarer:

Anonym sa...

Haha!

Jag kommer att tänka på en kompis kopmis som låg inne på sitt flickrum ett helt sommarlov och storbölade när hon fick höra att Macchio skulle gifta sig (med en annan).

Linda K sa...

anna krimskrams: ha ha ha! kunde jag säkert också gjort :D

Anonym sa...

Mycket snygga HM-jeans du har på dig idag, får man fråga vad det är för modell?

Linda K sa...

cela: det är mamma-modellen ;)

Solrosfrö sa...

Louis Herrey ... vilken dröm då det begav sig på 80-talet! Drömde inte om dig i natt Linda, däremot om en massa spindlar :( Jag hade dom i håret... ska jag vänta mig en lusepedemi från skolan nu då tro???

Lox sa...

Jag var dökär ihonom. Totalt.

Skönt att man utveckals med åren. ;-)

Lox sa...

Jag var dökär ihonom. Totalt.

Skönt att man utveckals med åren. ;-)

Lox sa...

Eko härinne?

Mie sa...

Du är smart du Linda! Idag skulle jag behövt cykelhjälm på lunchen;)

Linda K sa...

jessika: ghööö! vill inte veta...

lox: det händer ;)

mie: ha ha ha, vadårå?

Mie sa...

Kastanjeanfall på lunchpromenaden;)

Anonym sa...

suck, ja - Herreys... Jag gillade Rickard mest, mina kompisar Louis - Per var för gammal för alla :)

Linda K sa...

mie: HA HA HA!!! ...nämen förlåt! ;P

hedgehog: jag ryser numera av dom alla... ;D

Anonym sa...

jag med!

Polly sa...

Jösses, jag hade också en fling på Luis Herrey. Urk. Urk. Tur jag har bättre smak idag. Eller förresten, har jag??! :-O

Anonym sa...

Ja han är ingen vidare skönhet nu:))

Jennie

Linda K sa...

polly: det vet vi inte än :P

jennie: *gör ett litet kräkljud* ;)

Anonym sa...

Haha, kunde vara jag som skrivit det :)
Planscher på väggarna och snodde omslagen på filmen- fy mig!

Linda K sa...

hanna: :D