måndag, oktober 1

Fatta höst

Nu är det officiellt höst, men det har det ju egentligen varit i flera veckor redan. Därför blir jag förundrad och fryser när jag ser folk som envisas med att gå runt i shorts och t-shirt. Det spelar ingen roll att temperaturen vissa dagar klättrar mot tjugan, det är inte sommar längre. Det är kyla i luften.

Ok om man vill larva runt hemma, men på stan? Om man envisas med sommarplagg fortfarande, beror det på att man är så väldigt varm att kortbrallor framstår som enda lösningen? Eller försöker man förtvivlat låtsas sommar? Tycker man sommarkläderna är så snygga att man inte kan stoppa undan dom?

Nu blir säkert en del arga, men jag fortsätter att ogilla leggings. Som också känns somrigt. I morse när jag väntade på bussen satt en kvinna bredvid mig. Iförd leggings och ballerinor. Det är inte snyggt. Det är inte snyggt. Det är verkligen inte snyggt. Och barfota i ballerinor nu ger mig krypet. Snälla damen, ta ett par snygga strumpbyxor istället så ska jag le mot dig nästa gång vid busshållplatsen.

UPDATE: Ok förlåt jag känner mig lite dum nu. Många är jättefina i leggings. Men inte jag. Och faktiskt inte många jag ser på stan. Men för all del, håll igång med långkalsong :P

16 kommentarer:

Annie - PD sa...

Men nu Linda, får det vara nog! Nu ska jag sluta läsa din blogg. Gillar du inte leggings blir det straffet ;D
HAHAHAHA.

Linda K sa...

annie: neeej sluta inte! förlåt, men jag kan bara inte... ;P

Minna sa...

jag instämmer! Nu när det är höst så kan jag nästan bli lite besviken på när det helt plötsligt blir varmt, för vad ska man ha på sig då???

Linda K sa...

minna: instämmer! nu får det jädrar i min lilla låda vara kallt!

TeachMom sa...

Hösten är ju skön, just för att man får ta på sig stora stickade tröjor och så vidare.

När det gäller leggings håller jag med dig fullt & fast. Jag trodde faktiskt att jag var den sista, men det är skönt att se att det finns fler som ogillar.

Frida sa...

Men, men, leggings är ju så mjuka och sköna medan strumpbyxor kliar så på min känsliga hud. Om man sen dessutom har Sveriges varmaste fossingar tar man alla chanser att gå strumplös.

/hon som vill försvara sig lite

Linda K sa...

teachgirl: hear hear :)

frida: klart du får ha leggings, smaken är som baken :) men, det behöver väl inte vara olika material på strumpbyxor och leggings?

anna sa...

jag gillar ju leggings, men håller ändå med om att leggings-barfota-ballerinor är helt fel nu! liksom shorts! rättning i leden!

Linda K sa...

fru a: vi är ju vikingar! ;)

Anonym sa...

Ser hemskans kallt ut med leggings och barfota nu. Fast mina älsklingsgravidstrumpbyxor har precis pajat, så nu vet jag inte vad jag ska ta på mig:(

Anonym sa...

Och gratulerar förresten! Så roligt! Men det syns kanske inget än?

Linda K sa...

helenamariacecilia: jag tycker att det syns brutalt, mycket tidigare än första gången :)

YO STOCKHOLM sa...

Hejsan Svejsan,
Leggings är inte alltid snyggt. Har man inte ben som Kate Moss så kanske ett par klackar eller stövlar är att föredra än Ballerina. Annars tycker jag leggings är ett praktiskt plagg även om jag nu i höst gått över till svarta och grå bomullsstrumpbyxor med ankelstövletter eller pumps med klumpklackar.

Har man morotsben som jag så måste man verkligen kolla i spegeln ett par extra gånger och se att det ser ok ut.. kanske fler borde göra *fniss*

Linda K sa...

yo stockholm: ja leggings gör sig nog bäst på moss-ben :)

Anonym sa...

Håller med dig så himla mycket om detta med leggings så jag måste tala om det med en gång! Har folk ingen självkritik?? Väldigt många i alla fall verkar vara i avsaknad av denna egenskap!

Hälsar L8 - som faktiskt inte tänkt på att du är icke-användare av plagget, men som uppskattar att det är så

Linda K sa...

l8: jag har faktist några par hemma men dom använder jag bara med strumpor och stövlar över. som idag :P