lördag, februari 3

Menlösheter i väntan på

Blaj blaj blaj. Kom på att jag gick i parallellklass med Alcazar-Andreas i grundskolan. Jag mötte Lassie! Maken och sonen har somnat i sonens rum, undrar om jag ska väcka en av dom?

Dom är väl slut efter vår tur på stan idag. Promenad, fika på Kulturhuset, inte mindre än tre utställningar i samma byggnad. Alla var bra, och Sally Mann var bäst. De svartvita fotografierna på hennes barn är helt fantastiska. Och så blev det lite Rum för barn. Alla glada och nöjda.



Jag blev schizofren och bakade äppel- och hallonpaj ikväll.


14 kommentarer:

Camillas lockar sa...

Mmmm, Alcazar-Andreas är GRYM! Finns ingen hetare dansare just nu. Såg honom live i söndags på ett event vi hade på jobbet. Mmm, säger jag igen :-)

Anonym sa...

bakade du paj? nu blir jag lite förvirrad ;) Gott lät det som iallafall!

Linda K sa...

camillas lockar: snyggo dansare, ingen höjdarlåt va? jobbar du med tv/underhållning? kul!

ann: jag bakade paj! :D som blev skitagod.

Polly sa...

ALDRIG att det var du som bakade! Det var maken. Eller sonen.
;P

Karolina sa...

åh vill också se sally mann utställningen!

Linda K sa...

polly: ja ok det var sonen ;D

karolina: den var prima, gå och se!

Minna sa...

Va Sally Mann på Kulturhuset? Oh may, jag måste gå imorgon!!!!

Jag klippte ur den här bilden ur en dagstidning på början av 90-talet och jag har den fortfarande på mitt sängbord! Nu är den helt gul och skruttig men fin.

http://www.kulturhuset.stockholm.se/Shared/Dokument/omslag%20stort%20Immediate%20Family.jpg

Linda K sa...

minna: ja gå och se! gillade utställningen skarpt, speciellt barnfotona. Blev helt såld på den jag har med på bloggen på grund av namnet: GORJUS. köpte det som vykort.

Anonym sa...

Knivsta alltså?

Linda K sa...

hanna: japp! jag gick i D. du?

Anonym sa...

Jag gick i C. Andreas klass alltså.(fast jag säger fortfarande Ante, fast han säkerligen skulle svimma av skam om han hörde det)

Shit - nu är det Lassievarning på hög nivå *s*

Linda K sa...

he he! nu måste jag snart rota fram gamla skolkatalogerna :D

Anonym sa...

Jag är yngre, hade inte börjat högstadiet än när ni gick i nian. Men det finns ju inte fler Knivstakändisar än att de går att hålla reda på, trots avstånd i ålder. Fast jag visste inte att du var en av dem :D

Linda K sa...

hanna: ha ha ha nä det visste inte jag heller :D