tisdag, februari 13

Skiter väl jag i

Om man läser det här:

Fint runt halsen
Med Siennas nya look kom medaljongen. Nu finns den i svenska butiker också. Skynda att fynda! Snart kommer trenden att vara passé.


Hur sugen blir man då på att "fynda"? Om det ändå kommer att vara helt ute i övermorgon. Förresten tycker jag man kan skita i trenden och ha det man tycker om. Och vem vill se ut som Sienna Miller? Är inte hon helt passé?

Oj, blev jag lite upprörd nu? Då skulle ni höra min kollega på jobbet som i vredesmod mer eller mindre puffade ut en man ur bussen förra veckan, och sa åt en skrikig unge i affären att hålla tyst igår. Hjälp!

9 kommentarer:

Doris och Rita sa...

Min definition av fynda är lite annorlunda tror jag.

Minna sa...

Kanske inte hör till ämnet men...

jag tycker att det är så SJUKT när ELLE och DV osv gör sminkrepotage med "vårens-make-up-trender". Så visar de diverse ögonskuggor och sen kommer det till hyn:

"I vår är det extra inne att han felfri hy."

Jag vet inte hur många gånger jag sett det och det gör mig helt rabiaaaaaaat! Aragahahahha.

Anonym sa...

*applåderar och bugar*
;)

Och jag håller med, fynda är ju faktiskt en helt annan sak. Mina fem toppar för 209:- jag köpte för ett tag sedan -det är fynd!

En medaljong som snart iaf är ute?!

Hrmpf

Linda K sa...

asha: min med.

minna: kollar sällan så noga på sminkeriet, men det låter ju helt stört. i år är det extra inne att var 185 cm lång. i år är det extra inne att väga 35 kg. i år är det extra inne att inte ha fräknar. i år är det extra inne att äga 24 Chloéväskor.

mocca: fyndiga du! :D

Anonym sa...

Äh, sånt är så töntigt! Man ska ha det man gillar själv tycker jag, särskillt när det kommer till personliga detaljer som smycken. Och en sak till... medaljongen har väl funnits i svenska butiker rätt länge?! Jag köpte min för ett år sen... Hm...

Stina sa...

Men fy vad jag blir stressad! Är Sienna Miller UTE? Jag som just lärt mig vem hon är. För det är väl hon som fått barn med Tom CRUUZ eller hur var det nu igen? Jag tror jag slår till på ett halsband i alla fall.

Anonym sa...

Det är rätt "mer ilska till folket"! Jag har en rätt svår PMS för tillfället och det är f-n ta mig inte nådigt att gå i klinch med mig. Idag har jag fullkomligt skällt ut Hudmottagningen på Borås Lasarett som bokade om min tid för 4:e gången! Fick tag i mig på mobilen. "Läkaren är magsjuk" Förra läkaren bröt benet... De två tidigare gångerna har det bara "kört ihop sig" typ! Gaaah. Stuvat om schema på jobbet osv och nu var det då dags igen. Fick i alla fall ur mig att det var oacceptabelt, de var inkompetenta och allt annat kul.... Riktig häxvarning. För inte är det läkarsekreterarens fel, men hey, med PMS får man skjuta budbäraren. Eller kanske inte...

Sedan fick vår datorleverantör en släng av sleven också....

Linda K sa...

julia: medaljong är ju en klassiker, går aldrig ur tiden!

stina: fniss, jag hör att du har stenkoll ;) köp ett halsband och var glad!

annicab: stackars! dom kan få höra att dom lever (heter det verkligen så?) heja heja!

Anonym sa...

Jo - där faller de på egen dumhet, minsann:-) Otroligt ogenomtänkt uttalande. Tjipp