torsdag, februari 15

Deep thoughts för jag vet inte vilken gång i ordningen

Händer följande er någonsin?

Man hittar ett plagg i en butik som man tycker är jättefint och bara måste prova. In i hytten. När man står där och posar och snurrar får man plötsligt ett slags deja vu. Plagget känns så bekant. Så börjar man tänka febrilt och kommer efter en mental garderobsgenomgång fram till att att man fkaitskt redan har ett snarlikt plagg däri. Man suckar lite besviket och hänger tillbaka plagget.

Varför dras man till plagg man redan har?

13 kommentarer:

Anonym sa...

Det händer ja... Men det bekräftar väl bara ens goda smak, eller i alla fall att man håller sig till sin smak!

Anonym sa...

haha jisses ja, det är jag rätt igenom! jag är svag för vitblåa smala ränder på tröjor/t-shirts. äger en filippa k skjorta som ser ut så, och såklart skulle jag testa en väldigt snarlik skjorta frå H&M....och en t-shirt från velour! haha :)

Anonym sa...

happens all the time.

- Gud vilken snygg Marc J-jacka. Hm, det ser bekant ut. Åh, jag har ju tre Marcjackor redan - hahahahaha

närå, men det är väl för att man håller sig till sin smak. Det är ett gott tecken. Värre är när man köper något som inte passar till något alls.

Smarta Sara sa...

Min garderob består av:

5 omlottkjolar
7 vita skjortor
2 par bruna långbyxor
2 par jeans
5 (!!!) i stort sett identiska rosa koftor
3 praktiska omlottklänningar som också kan användas som tunikor till byxor
3 svarta omlottkoftor
(jag gillar tydligen omlott)
6 piketröjor av märket Fred Perry. Olika färger i alla fall
2 svarta kavajer
2 svarta manchesterkostymer
15 par vita bomullstrosor från Åhlens.
2 par vita BH från Lindex
3 baslinnen från Zara

That's all

Som ni förstår är jag ingen modebloggare ...

Anonym sa...

Maken brukar säga när jag visar ngt nytt: har du inte liknande sen tidigare?
Jag har så många svarta toppar att det är urtråkigt att ta dagens outfit. Same, same but different så att säga.

Anonym sa...

Händer mig hela tiden. Tittar ALLTID på samma grejer :)
Till och med barnen kan plocka ut något som är "typiskt mamma" om vi shoppar ihop...

Anonym sa...

tja många gånger handlar det ju om ett plagg som man bara älskar. Själv har jag X antal vita blusar/tunikor som är skurna under bysten och med ståkrage. Love them all och letar alltid efter flera!! :)

Anonym sa...

Jag har olika perioder.
Fast väldigt lika varandra.
ewac

Anonym sa...

fast - om man köper liknande kläder så är ju chansen större att man slipper berätta att man shoppat ;)

Terése sa...

Jag har till och med köpt likadana plagg som jag har hemma...jag har glömt av att jag redan har köpt dem. Sambon tycker inte att man är riktigt klok.

Linda K sa...

åsa s: sant! men man borde ju kanske minnas innan man provar att man har ett sånt plagg... :P

julia: japp, mycket vill ha mer :D

hedgehog: och det händer ju dessvärre mig ibland, det där med nåt som inte passar till nåt...

smarta sara: stenkoll på garderoben! önskar jag hade det på min... :)

ann: ha ha ha så säger ALLA makar tror jag :D

annicab: kompisar kan säga till mig att det där är typisk linda-stil. vet inte alltid om det är bra eller dåligt? :S

åsa på såen: då har man blivit en samlare och det är cool :)

ewac: ha ha ha :D

hedgehog: men det gör vi ju inte ändå ;D

terése: det har jag faktiskt aldrig lyckats med, du blir dagens hjälte! :D

Terése sa...

Åh, tack! Dagens hjälte! Men till mitt försvar så går jag alltid tillbaka med det nyinköpta dubblettplaggen.

Linda K sa...

terése: ha ha ha det hjälps inte, du är och förblir en hjälte :D