söndag, februari 25

Ett plaggs väg

Tur eller retur? Should it stay or should it go? Hissa eller dissa? Bra eller anus? Så här ser ett plaggs eventuella väg till min garderob ut:
  1. Plagget anländer hem till huset. Det får ligga kvar i påsen.
  2. På kvällen provas plagget 15 gånger i hallen.
  3. Plagget får fortsätta mogna i sin påse.
  4. Plagget förs upp till övervåningen (fortfarande iförd påse)
  5. Plagget provas ytterligare 15 gånger i sovrummet, med olika plagg till.
  6. Plagget slipper påsen, men prislappen den stannar kvar. Fortfarande har inget beslut definitivt fattats.
  7. En dag går.
  8. Plagget provas några gånger till. Ett beslut har nu börjar mogna. Två alternativ växer fram:
    a) Det lutar åt retur/go/dissa/anus. Plagget åker tillbaka i påsen och lämnar följande dag huset.
    b) Det lutar åt tur/stay/hissa/bra. Plagget får bo i garderoben på prov.
  9. om b) Så småningom avlägsnas prislappen och plagget får en egen galge i garderoben.

13 kommentarer:

malla sa...

Oj! Vilken procedur! :D Jag är nog mer picky ute i butiken. Fast det var smart att låta plagget vara kvar i påsen - så slipper man leta ihjäl sig efter den rätta påsen, om man nu bestämmer för att lämna tillbaka iaf! :)

Doris och Rita sa...

Hi hi! Känner igen mig i i stort sett allt, förutom att jag inte har någon övervåning.

Doris och Rita sa...

Just det ja! Sambon läste över axeln och sa: det där är ju du ju!

Linda K sa...

malla. jag är picky i butik med. OCH hemma. phu vilket jobb!

asha: HA HA HA! hello sister :D

Polly sa...

Should it stay or should it go?

Linda K sa...

polly: it should stay :)

Cecilia sa...

Ojojoj; Jag tror aldrig, eller kanske en eller två gånger, jag har lämnat tillbaka ett plagg. Mycket för att jag är lat, för vissa plagg (och okej jag skäms) används aldrig...

Ann sa...

10. Plagget hängs upp och glöms bort pga att man har redan ngt liknande sen tidigare. ;)

dddd sa...

Och du tar på dig påsen på huvudet och filosoferar en stund. :)

Jag går förresten igenom exakt samma procedur när jag köper kläder. Förutom påsen på huvudet, då. Ja, OK. PÅse på huvudet IBLAND. Men bara ibland. ;)

Linda K sa...

cecilia: jag har nog aldirg låtit bli at treturnera ett plagg på grund av lathet. däremot har det hänt att jag TROTT att jag ville ha plagget och sen har det bara blivit hängande :P

ann: ha ha ha! been there, done that ;)

miss kyd: påse på huvudet rockar fett. funderade på att behålla den på idag också, men det funkade inge bra med mössa då :P

Anonym sa...

Haha, sådär gör jag också. Har en vårjacka från Whyred som just nu som just nu är på steg tre :D

Anonym sa...

Du är bra tokig du Kram

Linda K sa...

maria: oiii oiii! (jag vet att det är väldigt omoget man jag tycker det är kul att låta så ibland) :D

mum: det har jag efter mor min ;) kram!