måndag, februari 26

Bibliotekarien läser

Jag är lat. Jag orkar inte hålla på med två bloggar. Linda K läser läggs på hyllan tillsvidare, och så skriver jag om boken här istället.

Regissören av Alexander Ahndoril



Den blev ju så hypad så jag tänkte att den måste väl läsas. På framsidan av min pocket står det "uppsluppen och djupt gripande, vanvördig och kärleksfull". Det är någon från SvD som känner så väldigt för boken. Själv känner jag mig mest bara uttråkad. Säger som Doj-Doj: lägg mig i en vattenpöl och kalla mig ytlig. Ingmar mår dåligt, Ingmar är stressad, Ingmar har ett svårt förhållande till sin far, Ingmar är lite otrogen, Ingmar talar som dom gör på gammal film. Och så vidare. Jag orkar bara inte. Läste inte färdigt utan ställer den lättad i jobbets pockethylla och hoppas den roar någon annan mer.



8 kommentarer:

Anonym sa...

Hejhoo! Du är så jättefin där i den likadana bruna skjortan som den där tjejen på Zara köpte:-) Och tack för en ärlig recension - jag hoppar nog:-). Nedan inlägg om röster och föreställningar: så sant så. Lotta jobbade jag faktiskt med ett litet tag på slutet av 80-talet. Hon recenserade datorspel åt tidning där jag vickade då:-) tjipp snyggingen

Linda K sa...

mia: coolers, hon verkar stabil Lotta. ja skit i boken! tack, snodde blusen av den där kvinnan, hon passade ändå inte lika bra i den som jag ;)

Anonym sa...

Linda läser var rolig att kolla på, men det är helt ok. att flytta in den i denna blogg.Ser att du läser Svinalängorna. Jag har precis lyssnat klart den på CD Bra bok.4 mum-skallar.Man skulle vilja veta en fortsättning om hur det går.

Linda K sa...

mum: mum-skallar, ha ha ha! mmm den verkar riktigt lovande!

Gagga sa...

Bra tycker jag också att du blandar in din läsning i din vanliga trevliga blogg. Gillar mixade bloggar. Blir aldrig enahanda o trista. Alltid kul att titta in här. Gillade f.ö. din outletbild häromdan när du dragit en påse över huvet. Mycket bättre än att klippa bort knoppen som många gör, tydligen pga "dålig hårdag" enl. Sessan när jag klagade på sådana bilder.

Linda K sa...

gagga: håller med, blandat är bäst. Och ibland är påse på huvudet enda lösnignen :D

Anonym sa...

In the United States we read that Ingmar Bergman may have denounced the novelist, which isn't to say that he might not be a good writer and that he isn't a writer that we would not want to speak with. Bergman did the same with the camera work of Arne Mattsson during a technical discussion, but it seems this was more personal. There was a new book about his daughter written in diary form, I think.
Please visit my webpage on Swedish Film- there is an Ingmar Bergman search engine included in the page.

swedish film

Ingmar Bergman search

Linda K sa...

scottlord: thanks for all that bergman info :)