fredag, februari 16

Music music music

Jag kan vara väldigt anti nya låtar som spelas om och om och om igen på radio. Antar att det tar lite extra tid för mig att lyssna in mig på dom, för det slutar nästan alltid med att dom blir låten "dom spelar där uppe" om och om igen.

Nuvarande antilåt står Säkert för. Vi kommer att dö-ö samtidigt du å jag, vi kommer att dö-ööööööööööö... Jag tror det är mer rösten än texten jag stör mig på, det är nån slags kampsångskänsla över den. När jag var liten lyssnde mamma på en skiva med Åååå tjejer och nån låt som gick kasta masken och spänn av (fast jag trodde dom sjöng kasta mackor och spenat, ha ha ha) och jag kommer att tänka på dom låtarna när jag ca 15 gånger per dag får höra Säkert på radio. Ändå kan jag såklart inte låta bli att gå runt och nynna på den. Mot min vilja!

Fler såna låtar:
  • jag kommer inte heeeem ikväll om jag känner mig själv
  • hon heter Anna Anna heter hon
  • kameran glider över guldgula fält (fattade inte från början att det var Kent!)
  • if you hear something late at night some kind of trouble some kind of fight (men varför drar jag upp den gamla dängan nu?)
  • och många många fler som jag inte minns nu

10 kommentarer:

Anonym sa...

Alltså är det någon jag stör mig på är det han som inte kommer heeeeem ikväll. Vad är det för j-la skitstövel? Ska hon stå där med bostadslånen? Va? Uppretad varje gång jag hör den....*djup suck*...känns lite bättre nu :o)

Linda K sa...

susanne: he he. sen jag såg honom på grammisglan tycker jag att den är stabil :D

Anonym sa...

Haha, himla jobbigt det där. Särskilt om någon extremt konstig låt med arabisk text fastnat. Eller Timbuktu, för min skånska är inte heller så bra. Fyraårige sonen undrade "Men hur kom låten in där då? Varför kan inte jag också få lyssna?"

Linda K sa...

mrs j: ha ha ha gulle sonen! håller med om att skånskan är jobbig, det går ju inte att INTE sjunga den, och när man sjunger den låter det fånigt. du ska höra mig när jag bräker loss nån gammal goding av susann alfengren på gotländska eller sanne salomonsen på danska :D

Anonym sa...

Hahaha- mackor och spenat- hahah!
Underbart!

Anonym sa...

Helt bisarrt, här sitter jag med "Säkert" i lurarna (spelas i P5 Radio Sthlm) och läser om "Säkert"... För övrigt håller jag med om att den är störig. Jag hade nog gillat låten bättre om den var instrumental! ;-)

Anonym sa...

värsta antilåtarna ever:

- Kom amelia

- Gillalalalaläget.

Och Martins nya låt - Mamma jagääääälskar dig -

kräk
nä, nu är det slut på gnället och det är ju fredag :)

Linda K sa...

åsa s: både mamma och jag dog när vi kom på det :D

maria: HA HA HA skön inställning, intrumental! :D

hedgehog: jaaaa amelia! den är pest och sitter som ett satans tuggummi i huvudet!

Anonym sa...

Jag vet precis vad du pratar om. Speciellt eftersom min chef tejpat över knapparna där man byter radiokanal på jobbet. P4 är ingen höjdare, det säger jag det.

Helen sjöholm - du är min man. Låten i fråga är säkert en höjdare i många andras öron, men den får mig att vilja implodera. Eller åtminstonne bli döv.

Tack för en fin blogg btw :)
Kram

Linda K sa...

sofia: en chef av ondo! jag kan tänka mig att man kräks på du är min man efter ett tag. tack! och kram! :)