måndag, februari 5

Drunknar i hjärtan

På onsdag har jag och maken varit tillsammans nio år. Vi träffades på ett fördelsdagskalas som jag hade tillsammans med en kompis. Maken är kompis till en av mina vänners dåvarande pojkvän och dom hade herrmiddag och anlände till vårt partaj senare på kvällen. Min kompis hade berättat om maken flera gånger tidigare (i positiva ordalag) , så jag "visste redan om" honom. Och med en del akohol i kroppen hade jag så att säga siktet inställt. Nu ska jag inte gå in på detaljer, men ljuv musik uppstod och höll i sig dagen efter och dagen efter och dagen efter det. Och i nio år.

Det blir alltid ett smärre kaos i februari när jag fyller år, när det ska firas tillsammans-år och när det är alla hjärtans dag. Vi glömmer bort ibland, kommer på i förbifarten och säger puss jag älskar dig. Det är ju huvudsaken. Så om jag glömmer på onsdag: minst 90 år till va, älskling? Puss, älskar.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Gud så gulligt. Jag får helt enkelt gå på fler födelsedagskalas ;)

Annie - PD sa...

åååh. Romance :D

Linda K sa...

maria: gör det! eller ordna ett eget, funkade bra för mig :D

annie: ska man haaaa :)

Anonym sa...

jag känner igen mig i det du säger, när årsdagen kommer (tilsammans snart 17! år)då skojar vi och säger- ah , vad f-n, vi kör väl ett varv till!
Det är lööv för oss plus det vardagliga man inte får glömma!

Linda K sa...

mimmi: nä det är ju vardagen som är grejen :) grattis som sjutton :D

Anonym sa...

Linda, good to see you on the elevator again:)

As for your outfit: WOW!

Linda K sa...

bobk: yes, I had to pay the old elevator a visit ;) thank you!

Ann sa...

Gulligt!Jag o maken har varit ihop i nästan 8 år och gifta i 1,5 år. Efter att ha dejtat varandra i en vecka gjorde han köpte han en byrå(3 lådor)till mig och sade att jag kunde flytta in. Ack ack vad han bedrog sig! Endast underkläder o pyjamas rymdes ju i byrån ;)

Linda K sa...

tasstalor: han skulle ha skaffat dig en walk in closet på en gång! :D