måndag, mars 10

Över lunch

Jaha här sitter jag och äter kyckling en måndag. Och konstaterar följande:
  1. Lagom när jag börjar luncha kommer mina kollegor tillbaka från sin lunch, som påbörjades strax före klockan 11. Allt för att undvika köer och att maten tar slut?
  2. Det är mer än man tror som ska avslutas och föras över till andra innan man kan sluta jobba.
  3. Man hinner det man hinner, resten ordner sej ändå (försök att skriva på värmländska).
  4. Och ordner det sej inte kan det kvitta (försök att skriva på värmländska).
  5. Jag kommer nog inte att köpa något idag (säger hon klockan 11.57, jojo...)
  6. Vad lätt det är att säga att jomen vi hinner luncha en gång till innan jag slutar jobba.
  7. Mmm ikväll ska jag köra minst två maskiner tvätt!

7 kommentarer:

Mie sa...

Vååågar du säga såna saker redan på förmiddagen;)

Linda K sa...

mie: jag skrattar allt i ansiktet :D

Fröken Finemang sa...

du kan ju allti tillämpa de värmländska uttrycken även vid köpet.. köper du nåt så gör du, köper du inget så årner dâ sâj ândå...

(jag misslyckades även med de värmländska skriften, men säger jag det högt klingar det av "karlstamål"..) :)

Marie sa...

Prrrr :)

(Ja, det där skulle illustrera att jag både kuttrar och spinner belåtet, TROTS att det är dagen innan gyn-/obstetriktentan. Dän årdner säj, dän mä.)

Linda K sa...

heléne: andemeningen går fram :D

Linda K sa...

mårr: dä gör dän! en får hålle tummerra :D

Marie sa...

Gôrbra! =)