söndag, mars 23

Morgonyra

Varför vaknar jag upp med den här låten på hjärnan? För att jag egentligen visst gillar Jan Malmsjö och vill vara som han? För att jag skulle vilja se Hamlet med Jonas Malmsjö trots att jag vid ett tillfälle skådat honom rulla naken över scenen på Dramaten, mindre till sin fördel? Är det för att bebisen ska heta Jan-Jonas om det blir en pojke? Är det för att jag är sugen på MacDonalds? Eller för att sonen vill gå på cirkus?

Dom här frågorna får vi kanske aldrig svar på. Men nu sjunger vi tillsammans:

Hej clown
Kom hit så vi får titta på dig
Hej clown
Kom ut, vi vill så gärna säga
Hej clown
Ta med din röda näsa och kom ut
hit till oss,snälla
Hej clown
Kom ut och sjung och dansa för oss
Hej clown
Nu vill vi allihopa se på
dig, clown
Men skynda på, vi måste snart gå hem

6 kommentarer:

Frida sa...

Jag stämmer in i denna arla morgonstund!

Anonym sa...

och jag säger gomorron!

Anonym sa...

Oh, den där sången gick jag och sjöng på hur länge som helst för ett år sedan ungefär. Jag kunde bara en rad "Hej Clown!", så jag var ganska irriterande för min omgivning. Nu har jag i alla fall lärt mig mer av texten och jag gillar den faktiskt. :)
Det är liksom bra "studs" i den, och Jan Malmsjö är rätt go'. (Och nu låter jag som en pensionär trots att jag bara är 17, haha)

Linda K sa...

frida: :)

hedgehog: morrn morrn!

julia: heder åt den 17åriga pensionären :D

Peace in mind sa...

Har du tänkt på att det finns frågor som man inte vill ha svar på? Bara en liten undran...

Linda K sa...

anna funderar: tänkte inte på det...