måndag, mars 24

Lever farligt

Härom dagen klappade maken mig på rumpan och sa:

- Det är verkligen stuns i dig nu. Du är liksom full.

Ibland skrattar jag. Ibland får jag utbrott. Vid senare nämnda är det en fördel om jag inte håller i något föremål. Som bok. Som tallrik. Som...hatt?

UPDATE: Vi började diskutera vad Oddjob egentligen åstadkommer med sin hatt i filmen. Inte mycket. Han vaggar fram och tillbaka, han slår av huvudet på en staty. Men träffar han någonsin en levande människa med sin huvudbonad? I don´t think so. För då skulle rimligen kroppsdelar kapas, och inget sånt förekommer. Mycket snack och liten verkstad. Eller förresten, han säger väl inget heller?

4 kommentarer:

Minna sa...

Ojojoj... ja, snacka om att leva farligt! :I

Linda K sa...

minna: on the edge, liksom :P

C. Meow sa...

Ha, ha - nä Oddjob är tyst vilket man inte kan säga om maken. Är han modig eller har han dödslängtan? ;)

Linda K sa...

camilla: jag vet itne om han försöker liva upp kanske? :P