torsdag, mars 27

With or without winkle?

När det uppkommer pojk- och flickdiskussioner kommer jag alltid att tänka på Nursie i Black Adder och hennes underbara berättelse om drottningens födelse.

Out you popped, out of your mummie's tumkin and everybody shouting:
It's a boy, it's a boy!
And somebody said:
But it hasn't got a winkle!
And then I said:
A boy without a winkle? God be praised, it's a miracle. A boy without a winkle!
And then Sir Thomas More pointed out that a boy without a winkle is a girl, and everyone was really disappointed.

17 kommentarer:

Sus sa...

Hej
jag tror det blir en flick!
Har du en rand på maggen?

Sus

Sara sa...

Hahaha! Ännu en morgon har du förgyllt, Linda! Tack för det! Kram till dig på dagen D!

Annie - PD sa...

Hahaha :D Så kul scen!

Linda K sa...

sus: näpp, det hade jag däremot med sonen :)

sara: tack, kram tillbaks :)

annie: underbar! jag kan se den framför mig :D

Miss Upsey Daisy sa...

Inte sett scenen.

Känns redan som en klassiker.

Kanske något för maken att öva in?

Mie sa...

Ha ha ha, underbart!
Bebbe med eller utan winkle är välkommet bara den kommer ut eller hur;) Håller tummarna.
Kram

Linda K sa...

miss ud: du MÅSTE se den! :D

mie: självklart! tack och kram :)

Anonym sa...

Var din rand med sonen ÖVER naveln eller UNDER magen?

C. Meow sa...

Du har redan anställt Nannie förstår jag? Ska hon även följa med till BB, tror att hon skulle kunna vara ett fantastiskt stöd :D

Linda K sa...

anonym: jaaa du.... ;)

camilla: ho ho, ja så att jag hinner blogga!

Anonym sa...

Haha! Lysande dialog :-)

Hade rand med dottern och ingen nu. Jag är fru Tvärtom tror jag ;-) Du vet undantaget som bekräftar regeln och allt sånt :-D

Petra sa...

Black Adder är bäst. Jag har alla inspelade på VHS!
Rand på magen! Skulle det betyda något? Tänk vad jag är obildad.

Linda K sa...

nattvinge: nä sånt verkar aldrig stämma!

petra: nä jag tror det kan vara vilket som :P

Anonym sa...

jag har fuskat, så jag vet att det är en tjej i min mage (gjorde ett extra ultraljud privat). men jag tog inte reda på det för att kunna köpa rosa saker, utanför att det ska bli mer som en person där inne..nu har HON hicka istället för den. men nu när jag tänkter efter så har jag faktiskt köpt så mycket rosa saker att hon kommer avsky allt som är rosa så fort hon kan välja själv d: förövrigt så har jag en rand på magen och hennes hjärtljud har alltid varit låga, så de skrocken stämmde inte in på mig.(:

Linda K sa...

emelie: vi kollade också första gången, tycker inte det är fusk. det är ju vad detär ändå. men nu kändes det som att det blir mer spännande att inte veta. hade rand med carl men inte nu, hjärtljuden verkar ju inte heller stämma. mysigt vad det än blir :)

Anonym sa...

jag tycker inte heller att det är fusk, men vissa andra tycker det.. bland annat min mamma och min mormor. fast min mamma klagade inte, för hon fick följa med på det ultraljudet (: läkaren kallade henne mormor, det tyckte hon var lite obehagligt, även om det är sant..hon är bara 44 år, så det känns nog lite konstigt. (:

Linda K sa...

emelie: ha ha ha, tufft för ung mamma att bli mormor ;) klart det inte är fusk, man kan ju inte påverka något även om man vet. tycker man ska respektera vars och ens önskan att vilja eller inte vilja veta innan! :)