lördag, mars 22

Dunkelidunk

Svärfars far var läkare. Idag fick vi med oss den här lyssna på hjärtat-grejen hem. Så att maken kan lyssna på bäbas hjärta. Vi har inte testat än, men jag tror dom funkar mycket bra. Min barnmorska på mvc använder alltid en sån och lovprisar den.

Svärfar sa till mig: du kan nog tyvärr inte lyssna själv. Då skrattade jag länge och väl. Jag når inte mina egna fötter. Jag ser inte längre att frisera ******. Jag blir anfådd av att sätta mig ner. Jag förväntar mig inte att kunna nå med örat ner till magen.

7 kommentarer:

C. Meow sa...

Men det var väl sött av honom att tänka så? :D Även om det var en uppenbar ... artighetslögn. ;)

Atomflickan sa...

Åh en sån har mamma hemma! Jag kommer ihåg när jag lekte med den som liten :). Den funkar verkligen den lilla tratten!

Anonym sa...

snart kan du, snart kan du göra larven, på mage :)

Linda K sa...

camilla: ja, artigt typ :)

atomflickan: ja den gör visst det :)

hedgehog: ha ha. japp!

Minna sa...

En sån fanns i mitt förlossningsrum... jag minns inte om den nånsin användes men ändå...

Linda K sa...

minna: man minns sällan allt där inne...

anna sa...

har ni testat, kunde maken höra?