måndag, mars 24

Bonjour tristess

Varje morgon frågar maken: kommer bäba idag? Och varje gång svarar jag: Nä. Förhoppningsvis har jag fel en dag framöver. Men inte förrän torsdag, så det så!

Jag är grymt sugen på att springa på stan. Maken och sonen ska på bio. Övervägde att följa med och knalla runt lite medan dom roar sig. Men det fick jag inte. Jag ska vara hemma och vila. Vila vila vila (ett ganska tråkigt klädmärke, för övrigt), farao vad trist det är. Kanske packar ihop påsken istället. Slänger i en tvätt? Mmm now we´re talking. Sticker över till Anna och får en våffla? I mina drömmar. Lånar hem Jack en stund och gosar? Mumma.

13 kommentarer:

Spiro sa...

Hm, min goa sambo säger: "Nä, bebisen ska inte komma än på lääänge" när jag pratar förvärkar vs riktiga värkar...

Minna sa...

Han är nyammad och klar så du får låna!! Här! *Skickar över!!!*

Peace in mind sa...

Ta med den lilla godingen hit så får Saga slicka på honom medan vi käkar våfflor!

Grippe sa...

Åh, vad kul, inte lång tid kvar. Spännande! Ser fram emot... kram från Ulfisen - som haft fantastisk påskeresa i Loire-dalen.

Linda K sa...

spiro: jag har varken det ena eller det andra...

minna: jippi!

anna funderar givet!

ulf: puss och kram! :D

Solrosfrö sa...

Jag tror jag har sockerkoma efter alla chokladägg jag åt igår... Våfflor på förmiddagen gjorde inte saken bättre precis :(

Linda K sa...

jessika: alla äter våfflor? ska man det idag? jag vill också ha!

Anonym sa...

Söta Linda!

lycka till med bebis och allt!
Ha det gott!

Linda K sa...

sandra: hej! gulle dej, tack :)

Solrosfrö sa...

Våffeldagen imorgon men då jobbar vi så för oss passade det bättre att ta det idag :)

Linda K sa...

jessika: aha!

anna sa...

vad blev det då? för sysselsättning alltså?

Linda K sa...

fru a: ja vad har jag gjort? sovit, plockat påskpynt, bloggat, myst med familjen. såna grejer :)