onsdag, mars 19

De gula shortsen

De har gått mig förbi. Skrämmande. Det är så olikt mig att inte notera. För jag noterar. Min kusin ringde och nämnde dem i förbifarten.

- Öh vadå?
- Dom gula shortsen. Jag köpte dom i helgen.
- Vilka... gula...?
- Ja H&M:s shorts, dom som är på tv-reklamen du vet.
- Nä? Varför vet jag inte?
- Men du har sett H&M-reklamen på tv? Med utsvängda jeans och så?
- Jo, men inga gula shorts.
- Jo men dom är med där. Men iallafal...bla bla bla....

Och där sitter jag med känslan att ha missat något väsentligt. Att jag inte är med. Ute ur leken. Ratad. Av de gula shortsen.

7 kommentarer:

Minna sa...

som jag på Åhléns igår...

Linda K sa...

minna: vi är inte längre del av verkligheten.

Petra sa...

Jag tycker de ser fin-fina ut, men, suck "those were the days my friend"

Peace in mind sa...

Instämmer med Petra, och det gäller tyvärr även en del annat i vår, minns lädershortsen fr Dagmar!

Linda K sa...

petra: varför suck?

anna funderar: oh are you doing leather this summer, missy?

Petra sa...

Jag drömmer mig bort till somrar som var, summers past.
Då, när jag kunde bära sådana shorts utan att skämmas, suck igen!

Linda K sa...

petra: meh! det kan du väl fortfarande?