måndag, mars 10

Schyssta puckar

Efter att ha postat ett paket (med en plommonfärgad kostym i) hade jag några minuter över innan bussen kom. Och en ersättningskupong i plånboken för nåt jag inte fick ut ur en godisautomat för flera veckor sedan.

Plötsligt tornade den upp sig framför mig, på en enorm affisch utanför Pressbyrån. Lakritspuck. The return of. Som lakritsglassens number one fan såg jag det som min skyldighet att genast provsmaka.

Och vem måste inte älska blandningen av vaniljglass med lakritsås och lakritsöverdrag, skummjölk, socker, vegetabiliskt fett, glukos-fruktossirap, skummjölkspulver, glukossirap, lakritspulver, emulgeringsmedel, ammoniumklorid, stabiliseringsmedel, färgämne, grädde, arom och salt? Jag gjorde det när det begav sig och jag gör det idag.


16 kommentarer:

Var dags glimtarn sa...

Ha ha, jag är också old lakritspuck fan. Får hålla mig till april och stockholms tripp..(fast nu när jag har läst hela innehållsförteckningen för första gången tvekar jag en anings ; )

Linda K sa...

var dags glimtarn: skit i innehållsförteckningen och njut ba :D

Peace in mind sa...

A, nu blev jag sugen...

Peace in mind sa...

A, nu blev jag sugen...

Peace in mind sa...

A, nu blev jag sugen...

Peace in mind sa...

oj, jag blev visst jättesugen...

Peace in mind sa...

Det brukar ju vara VDG som kör med repriser, men nu fick jag tillfälle!

Linda K sa...

anna funderar: OJ vad sugen du blev!

Glamourbibliotekaren sa...

ÅÅÅH!!! Sommerens reise går DEFINITIVT til Sverige!!!

L8 sa...

Och jag som precis har läst Den hemlige kocken av Mats-Eric Nilsson. (Där hade du ett dubbelnamn till förresten:-) ) Handlar om alla konstiga saker som vår mat innehåller. Så just nu är jag jättepåverkad och läser innehållsförteckningar för fullt och i din fanns det ju med MASSOR med konstiga saker!!! Och jag som tyckte att lakritspuck var så god förra gången den var aktuell...

Linda K sa...

glamourbibliotekaren: ja välkommen! :D

l8: bara jobbigt att bli hysterisk över innehållet, det smakar ju gott!

Gagga sa...

Bästa nyheten på länge! Många puckar blir det :)

Anonym sa...

Lakritspuck är den enda glassen som är god, om man inte räknar isglass :)

anna sa...

det är en mycket glädjande nyhet att den återuppstått, jag tror bestämt sommaren är räddad!

Linda K sa...

gagga: fler än man egentligen vill! :D

hedgehog: mmm det är lakritsen man vill åt!

fru a: jajjemansan! att dom nånsin tog bort den? :O

Anonym sa...

Faktiskt såpass intressant nyhet att ett anti-laktospiller kan intas bara för att få njuta :-D