onsdag, februari 13

Ska ha och ska ha

VR-Ebba vill veta vad hennes läsare önskar sig på Alla hjärtans dag:

Ska bli roligt att höra vad du bloggläsare önskar dig på alla hjärtans dag... Hm, kanske kan man få lite inspiration.

Vänta lite nu. Ska man önska sig? Kräva att få present? Skriva en ösnkelista? Är det det som är grejen med Alla hjärtans? Kalla mig gammalmodig, men jag instämmer inte alls. Visst kan man köpa något fint till den man tycker om. Men att lämna in en beställning förtar enligt mig varje uns av romantik.

Min älskade man kommer antagligen inte ens komma ihåg dagen i fråga. Men det är ok, jag vet att han älskar mig ändå.

11 kommentarer:

Anonym sa...

håller med, att skriva lista till allahjärtan - näää...

Och det är ju inte en present man vill ha, utan en puss :)

Anonym sa...

Hett tips: Smyg in viktiga dagar som recurring events i hans outlook!

Linda K sa...

hedgehog: det är pussen man vill åt :D

dtk: vet du, jag föredrar att han kommer ihåg sånt själv, annars känns det aningen påtvingat.

Anonym sa...

jag instämmer!!
klart man inte kan önska sig saker på:
1) alla hjärtns
2) morsdag
3) farsdag
4) namnsdag

har jag glömt nån???

Linda K sa...

skåneanna: tror inte det :P

Lox sa...

Ska ha och ska ha: jag gav min man en dotter i alla hjärtansdagpresent. Och jag fick henne också. Bättre present kan inte jag tänka mig. :-)

johanna sa...

får jag blommor blir jag nöjd, den dagen brukar passera förbi onoterat i mäns sinnen :o)

Linda K sa...

lox: ultimat!

sericea: typ :)

Petra sa...

Alltså hos oss så är det mannen som är romantikern i familjen, det finns inte att han glömmer!
Men visst köper vi presenter! Inga önskelistor dock, that`s a big no no. Och sedan äter vi god mat också, kanske tom tar en flaska vin :-O

Linda K sa...

petra: myspys!

Anonym sa...

Gårdagens telefonsamtal med sambon som är på tjänsteresa:
Han: Ja, så är det ju alla hjärtans dag imorgon.
Jag: Ja, o städdag (vi ska ha min svärfar på besök i helgen)
Han: Men vi får städa på fredag ist, innan han kommer. Jag kan göra det. Så kan vi mysa och äta nån god mat imorgon ist.
Jag: Jaha? Javisst.

Jag som tänkte och trodde att alla hjärtans skulle gå lite obemärkt förbi i år (annars brukar vi fira lite med god mat o vin). Kände lixom inte att vi hade tid, och trodde inte han hade koll. Men vill han att vi myser ist för att städa så är jag inte den som säger nej :)