söndag, februari 3

Matt

Barnkalas. Inte hos oss, tack och lov. För kära nån! och god damn! vilken kalabalik som stundtals uppstår när 11-12 småttingar drabbar samman. Skulle aldrig få för mig att göra något liknande hemma. Antingen bästisarna hemma, eller så lokal för alla borta.

Och så är det ju ens egna barn och andras ungar. För att inte säga illbattingar, emellanåt. Man kan ljuga om man vill men den raka sanningen är att det finns charmtroll och så finns det hemskingar.

Vilken tur att jag har ett charmtroll! ;)

13 kommentarer:

Annie - PD sa...

Hehe, precis, skönt att du har en ängel! :D
Att hyra bort kalaset verkar vara det optimala :)

Anonym sa...

oj - ja, kalas hemma har jag haft så det räcker. En gång hade jag ansträngt mig så mycket att hälften började grina av skräck på min drak-saga...

Linda K sa...

annie: ett måste om man inte vill ha ett raserat hem ;D

hedgehog: ha ha ha! får man hyra in dig?

Solrosfrö sa...

I vår kommun kan man hyra ett litet badhus för kalas. Helt suveränt faktiskt, MEN det är ju bra om de hunnit lära sig simma innan. Ett himla ansvar hur som haver: räkna huvuden ovanför ytan, räkna huvuden ovanför ytan, räkna ... Ett år lade sig maken på botten med tuber och viktbälte så barnen fick fiska riktig fiskdamm! Gissa om det var poppis!

Linda K sa...

jessika: wow! men precis, lite läskigt också, man skulle nästan be alla föräldrar närvara för fy sjutton om det hände nåt :O

Petra sa...

Kalas är skräckinjagande, i år hade vi sonens i en bowlinghall (mycket poppis), frid och fröjd, för utom att vi lyckades bli av med en liten kille när vi skulle gå och äta. Jag sprang och letade och då fick jag syn på honom vandrandes i godan ro över banorna i sin egen lilla värld, hu.

Linda K sa...

petra: oj oj! ja hur sjutton håller man koll på alla? :O

b a n d s t i g e n sa...

Tell me about it. Arrangerade ett hysteriskt pyjamasparty för ett gäng småtjejer i går. Alla grät minst en gång, bråkade och jävlades med varandra efter bästa förmåga...

Linda K sa...

happymuffin: goodness grejschuss...

Anonym sa...

oahahaha - nope - det är en sån grej man gör endast en gång :)

Linda K sa...

hedgehog: damn! :D

Peace in mind sa...

Det är guld när barnen inte längre vill ha kalas, I tell you:)

Linda K sa...

anna funderar: jag befarar att jag har mååånga år kvar... :S