söndag, februari 3

Jämt fördelat

Nu önskar jag lite att jag var Minna. Ja delvis för att hon hux flux tappat 16 kg på två veckor. Men också för att kunna illustrera följande:

Mammor och pappor fikade på barnkalaset i eftermiddags. En mamma sa till mig:

- Du kan inte ha gått upp så mycket under graviditeten, du har ju bara mage?
- Jodå, säkert upp mot 15 kg.
- Men då har det satt sig på magen allting!

Hallå? Om jag hade 15 kg sittandes enbart på magen skulle jag
  1. ha världens största bebis där inne
  2. inte kunna gå upprätt
  3. vinna nån typ av rekord i Guiness rekordbok
Nä jag fördelar mina gracer jämt över kroppen. Vad blir det? En cm extra underhudsfett?

12 kommentarer:

Åsa sa...

Väldans välfördelat faktiskt. Det finns vackra gravida och det finns hmmm låt oss säga andra. DU tillhör definitivt den första sorten!

Linda K sa...

stumpan: gulle dej! trevligt att höra när amn känner sig... bauta.

Peace in mind sa...

Du är ju värsta snyggot ju! Tre ggr har jag gått upp ~20kg. Ungarna har varit normalbebisar när de ploppat ut, och kilona har rasat efteråt. Du kommer va lika fab i vår som nu:)))

Petra sa...

Ärligt talat så förstår jag mamman, det ser i alla fall ut som om det bara sitter på magen :-)

Linda K sa...

anna funderar: tack söta, hoppas verkligen det. hur som kommer jag att vara fab i en ljuv hunky dory :D

Anonym sa...

Kan du låna ut ditt underhudfett? Det är tretton minus här och imorgon med all säkerhet måste jag gå ut.

Fan, att inte 20 kvadrat är större än vad det är...

Linda K sa...

angelica: om det var möjligt skulle du få behålla det! :)

Anonym sa...

Alltså, vill inte behålla det. Bara låna!

Har lyckats gå ner 6 kg i höstas och är ganska nöjd med det! :)

angelicas.webblogg.se

Anonym sa...

Du är den finaste gravida jag nånsin sett, du o Minna :) Och det ser faktiskt ut som om det bara sitter på magen.
Det gjorde det INTE på mig, med dottern gick jag upp 30 kg. Fatta, från 60 kg till 90... kul.

Linda K sa...

angelica: ha ha ha, lämnar jag bort det vill jag inte ha tillbaka det ;D

hedgehog: gulle dej. hu inte kul, men nu är du finfin igen :)

Anonym sa...

En graviditet väger ungefär 12 kilo, så du har ju inte gått upp så ruskans mycket faktiskt. Jag har hört talas om en kvinna (en syster till en polare) som fördubblade sin vikt under graviditeten, med hjälp av ostbågar. Att inte bäbisen som kom ut var krokig och mjöligt gul är ett under!

Linda K sa...

anonym: nä, men man känner sig ändå alltid rätt pluffsig. shit galet! men då får man skylla sig själv lite, eller hur? :)