lördag, februari 2

En helikopter såklart!


12 kommentarer:

Lox sa...

Självklart. Vad annars?

Vi har flera rymdraketer här hemma samt en rymdfärja.

Grattis till skorna. Om du fortfarande ajar, hojta på mig.

Linda K sa...

lox: klart man ska ha det!

jag ajar fortfarande, har fått en läkartid om knappt två veckor... :S

Anonym sa...

Oooh, precis en sån elefant-kudde som jag går och drömmer om! Säljer de såna på Svenskt Tenn eller måste man köpa tyget och sy själv?
(Ja, jag skulle ju förstås kunna gå dit och kolla, men frågar dig först eftersom du verkar ha koll på sortimentet ;) Har inte hittat dem på hemsidan.)

Ja, Grattis på födelsedan också förstås! Blev lite förvirrad när jag tittade förbi strax efter midnatt och nåt såg annorlunda ut...

Lox sa...

Ok. Nästa steg är bälte. Det absolut bästa är det från Gula Rehab (och jag tar helt sonika och utan minsta atvivel på mig rollen som aj-proffs). Om jag hade haft mitt här hade du fått låna utav mig, men jag har det på utlåning i Ume.

Du måste hålla koll på din hållning när du sitter och går. Skrev ner sjukgymnasten råd på foglossning.blogg.se. Absolut INTE bära något. Inte lyfta något eller någon. Superviktigt. Tänk på att din kropp inte har någon support från fogarna (för de har luckrats upp) och så en extra tyngd på det ger extremt myckt ajaj.

Vetekudde kan lindra smärtan ffa efter en lång dag.

Sista steget är TENS-apparat och/eller akupunktur. Första gången lånade jag TENS från mvc, men när vi bode i Oxford köpte jag en på boots. Akupunktur hjälpte sådär (med tanke på hur ofta jag gick, men å andra sidan kanske jag inte hade levt om jag inte hade fått det), och jag sörjer att jag inte kände till osteopati när jag var gravid.

Trist med foglossning, och jag verkligen för dig. Kram!

Lox sa...

Jag _känner_ verkligen för dig.

Jag skyller på febern.

Petra sa...

coolt! Jag tänker på Alfons när han bygger en helikopter av brädor "Aj aj inte använda sågen". Men här är det riktig hightec ser jag, Alfons 5.0!
Trevlig födelsedagskväll
P.S. Kläderna passade och var till stor belåtenhet :-)

Linda K sa...

ellen: det går ju alltid att beställa kuddar efter önskemål, men jag syr mina själv. Är inte säker på att dom har storleken 60 x 60 heller, vilket jag vill ha i soffan :)

tusen tack!

lox: tack! kan man låna bälte nånstans eller köper man? var? ska sluta bära och sluta med klack, lovar! och vetekudde har jag ju. funderar på att börja åka med maken till jobbet istället för att gå till bussen på mornarna. Ingen jättesträcka, men om det hjälper så... Kram!

petra: ha ha, jag också! alfons alltså :D vad kul att du är nöjd, tack för god affär!

Spiro sa...

Jag har köpt ett bälte mot foglossning på 4mom.se. Dock inte använt det något då det inte behövts osså kändes det lite..plastigt..men finns det där kanske det finns bättre varianter på andra sidor? Annars har jag hört att man kan få/köpa av sjukgymnast.

Anonym sa...

Ok, tack, då vet jag! :)

Linda K sa...

spiro: minmvc-tnat visade mig ett som såg ok ut, men hon kunde naturligtvis inte berätta var jag hittar ett sånt. jakten går vidare!

ellen: fram med symaskinen! :D

Lox sa...

Här är länken:

http://www.gulare.com/shop/index.php?main_page=index&cPath=83

Man kan köpa från dem. Om man får låna ett från mvc beror på vilket landsting man tillhör (dvs hur frikostiga de är).

Att inte bära samt att inte sitta med benen i kors tycker jag är det svåraste (fortfarande). Det sitter i ryggraden - ens rörelsemönster - och går av bara farten. "Oups, där jag lyfte jag undan sonen", och sedan "ajajajajajaj" en halvtimme senare.

Passa på att vila nu så att du inte drar på dig extra mycket ajaj. Med största sannolikhet kommer det att gå tilbaka fint så fort bäban behagar titta ut. :-)

Fatta att du fick en reaktorbassäng! En sådan skulle jag också vilja ha. ;-)

Linda K sa...

lox: vad bortskämd jag är! en egen fog-mentor! :D tack snälla. mitt mvc lånar inte ut. ska kolal länken.

ja fatta! reaktor!!!