måndag, februari 11

Dåligt grepp

Ni skulle se mig äta nu för tiden. Eller se mig göra nästan vad som helst. Nu för tiden. För jag har ingen som helst styrsel i händerna. Saker/mat/ vad det må vara flyger ur mina händer. Jag kan tänka nu ska jag inte tappa det här. Och så ser jag mig själv tappa det. Ibland fnissar jag hysteriskt åt det. Andra gånger vill jag bara grina. Allt liksom spritter ur händerna på mig. Det är ju inte så att jag med lätthet böjer mig ner och fiskar upp det tappade heller. Äh det får ligga.

Nu äter jag tonfisk och ris. Ja ni kan ju bara föreställa er.

9 kommentarer:

Spiro sa...

Varför håller man alltid på och tappar saker när det är som svårast att ta sig till marken/golvet? Har man träningsvärk= saker tappas på golvet. Gravidmage=saker på golvet.. Hopplöst!

Linda K sa...

spiro: mitt tips, låt det ligga :D

Marita sa...

Jaaa, det är ju så frustrerande! Tror jag krossade tre glas under min graviditet. Men men, nu är skåpen påfyllda igen.

Linda K sa...

mi: jag var likadan förra gången, det är fascinerande hur man mister kontollen totalt :D

Anonym sa...

Foglossning sker väl i alla leder inkl. de tidigare tillförlitliga fingrarna. Lösa leder har ju dålig hörsel så det hjälper ju inte att man skriker åt dem att hålla fast i saker och ting. Tur att det är övergående.....

Linda K sa...

marie: ja annars fick jag nog gå i förtidspension... :O

Anonym sa...

Jag tappade min bärbara dator när jag var i 9 månaden....i golvet hemma i vardagsrummet men den var bortom all räddning då strömsladdsuttaget pajade....var dock en begangnad som vi köpt via makens jobb men ändå...Den bara gled ur näven....Hade ingen gripförmåga what so ever innan förlossningen. Tur att man får tillbaka den s man inte tapar bebisen :-)

Linda K sa...

jessica e: oj då. ja hellre dator än bebbe!

e sa...

Den enda fördel jag kunde komma på med att magen stack ut var att en del av det jag tappade landade på den och att jag då slapp försöka få upp det på golvet. Men det är klart, mat på kläderna är ingen höjdare.