fredag, februari 8

Blond lista

På radio fortsätter dom att ställa den dummaste av frågor:

Om du var en frukt, vilken frukt skulle du vara då?

Vadå om du vore en frukt? Ingen människa kommer att bli en frukt. Någonsin. Men jag gör en Christer och frotsätter på detta korkade tema nu när det är fredageftermiddag!

Om du var en/ett...

djur? katt, en svart en.

väska? En Bayswater, gärna chokladfärgad.

klädesplagg? en See by Chloéblus.

jeansmärke? saknar mina Lena tube från Acne så, så det får det bli!

bil? eh... en silverfärgad liten.

kändis? Nina Persson såklart!

färg? nä nä, det går inte, då får jag vara regnbågen.

kille? min bror är himla cool, jag väljer honom.

smycke? pärlörhänge.

sko? en söt ballerina, varför inte mina nya Marc Jacobs?

bok? en gripande en, som den jag läser just nu!

maträtt? snygg sushi.

dryck? vatten, det är väl det fräschaste man kan bli i dryckesväg!

låt? I can buy you och yaeh oh yeah...

smink? någon fin ögonskugga, eventuellet rosa eller ljusblå.

Så, nu känner jag verkligen att jag levt upp till mig själv, nu får jag gå hem när som helst!

PS. Jag skulle vara en jordgubbe.

17 kommentarer:

Anonym sa...

Jag läser samma bok som du. Åh vad den är gripande, jag fick verkligen försöka behärska mig för att inte böla när jag satt på tunnelbanan och läste häromdagen...

Minna sa...

Jag skulle vara en burk krossad ananas.

Linda K sa...

cecilia: den är fantastisk!

minna: HA HA HA!! jag älskar dig!

Peace in mind sa...

Kan jag ta det som en utmaning tro?

Anonym sa...

Jag kan inte bestämma mig. Jag vill vara en fruktsallad. (På valfria frukter. Skär i bitar. Blanda i skål.)

Lox sa...

Visst är boken suverän!

Jag är nog en mango.

Anonym sa...

polly: vilka frukter mer exakt, jag blev sugen på fruktsallad, men känner mig lite osäker?

Linda K sa...

anna funderar: u bet!

polly: du, jag tror den är upptagen ;)

lox: nä va inte det, jag gillar inte mango :S ... men jag gillar dej!

hedgehog: du vet var du kan få skitbra tips på olika fruktsalalder? ;P

Lox sa...

Det var antingen mango eller hallon och jag ville känna mig lite exotisk så här på kvällskvisten.

Linda K sa...

lox: jag utnämner dig till hallon!

Polly sa...

Sara: Var inte orolig. Det fungerar med de flesta frukter.

Som en början, för den ovane, så kan du ta ett äpple och en banan. Skala bananen först, det brukar bli bäst så. Och skölj äpplet, det har min mamma lärt mig.

Nästa vecka kan vi göra en mer avancerad variant.

Linda K sa...

polly: *fnissar*

Anonym sa...

Jag = avocado, liten, fet, skrovligt yttre stor kärna. Men är det en frukt?

Polly är så rutinerad att man kan tro hon är dagisfröken :D

Linda K sa...

dtk: ha ha ha! frukt eller grönsak, jag vet inte?

japp hon har stenkoll!

Anonym sa...

Jag vill vara en söt liten vindruva som man inte önskar att den tar slut då man stoppar den i munnen.

Kanske säger mer om min sinnesstämning?

Anonym sa...

Jag vill vara en söt liten vindruva som man inte önskar att den tar slut då man stoppar den i munnen.

Kanske säger mer om min sinnesstämning?

Linda K sa...

angelica: var du en söt vindruva! :)