onsdag, oktober 10

:O

Jag blir lite upprörd. Försökte hitta strumpbyxor "med mage". Som är tjockare än 40 denier. Omöjligt. Jo på H&M, men där finns det ju aldrig några storlekar kvar. På Lindex frågade jag varför dom bara har tunna, och fick svaret:

Ja det är väl för att dom ska kunna säljas året runt.

WTF! Får man inte vara gravid under vinterhalvåret utan att frysa arslet av sig eller vad menar dom?! Så kan man inte resonera, och framför allt inte säga till en kund. Precis som det finns vanliga strumpbyxor i alla möjliga tjocklekar ska det erbjudas gravida. Basta. Men nejdå, sätt på dig nån oformbar ful jävla tunika och var glad liksom...

Förbannad stegade jag in på Twilfit och fick hjälp av en medsyster att hitta ett par tjocka hipsterstrumpbyxor.

Jag känner mig i minoritet. Nästan utrotningshotad.

23 kommentarer:

Anonym sa...

För att muntra upp dig, gå in på Formes (fransk gravidshop).

http://www.formes.com/en/index.htm

Minna sa...

Du ser grym ut i den nya färgen!

Själv kör jag PoP-turbanstajl idag!

Jag är nästan som du sa...

Endast för intresseklubben:
Jag köpte ett par tjocka "kalasbyxor" när jag var gravid, som jag fortfarande använder ibland. På H&M, tror jag. Även om det blir lite bylsigt runt midjan behöver man aldrig vara orolig för att de ska glida ner ;)
Kanonbra kvalité måste det ha varit också, har haft dem i tre år och tvättat mååånga gånger.

Anonym sa...

Härligt att du tar upp detta "problem". Befinner mig i samma tillstånd som du och kan inte begripa vad det är tänkt att man ska ha på sig efter att ha skummat runt på kedjornas mammaavdelninger. Tur att jag kan vända mig till din utmärkta blogg och din excellenta stil för inspiration istället!

Linda K sa...

cosmopolit: guu vad kul, ska jag kika närmare på ikväll! tack för tips :)

minna. tack söt. turban är det enda rätta :D

agneta: tyvärr finns dom nog int ekvar... :(

hannah: vad kul att höra! funderar på att skriva ett klagobrev till index, baraföratt liksom :)

Sara sa...

Jag har också sökt. Hittade ett tvåpack bruna strumbyxor med mage i somras på H&M, de har jag använt flitigt. Däremot tyvärr inga grå trots idogt spanande. Nu är det så kort tid kvar att jag har gett upp och köpt fina strumpbyxor till den mindre smickrande postbebisimagentiden. De väntar i srumplådan! Bevaka H&M, det är mitt tips!

Anonym sa...

Dagens tips: Wolfords strumpbyxor är förlängda i ryggslutet för att vi kvinnor oftast drar lite mer om rumpa. Köp ett par och vänd på dem! Det funkar kanon och dessutom är de hållbara och sköna som attans.

Anonym sa...

om du skriver en klagobrev så kan jag vara med och skriva under! Inte ens "mammabutikerna" har något större utbud på tjockare strompebyxer. Ett jäkla oskick är vad det är! Såg att Growinlife hade några i 140 denier, men det var ett par stödstrumpbyxor för 249 pengar - varken hotta eller prisvärda!

Anonym sa...

Trist att det verkar vara ett problem även i större städer, trodde i min enfald att det bara var i min lilla stad som det inte fanns. Om du hittar nåt på nätet, snälla meddela!!!

Anonym sa...

Jäkla så snygg du blev i MÖRKT hår!!

Du det är ju sååå trist med mammakläder! Finns ju typ INGET KUL!
Fast nu ska jag ju inte ha nåra fler barn, å det beror inte bara på att det är så fula mamma kläder=)

Ha det bäst!!

Minna sa...

jag har också hört det där "vända-bak-och-fram- trixet men jag har inte provat det själv...

Den enda klänning jag får plats i nu är stickad och trust me, man vet inte vad som ser störst ut i den, äs eller mage... så det är inget jag ger mig ut i in public (bland publiken)

Anonym sa...

Tack söta Linda för tidningen. JAg har tillägnat ett eget inlägg åt dig=)
http://frokenida.blogspot.com/2007/10/tackar-s-mycket.html

Ang strumpbyxorna så känner jag igen problemet. Det är galet att man alltid ska behöva vara ful när man är gravid

Anonym sa...

Nu handlar det här inte om strumpbyxor, men vart är det du klipper dig nånstans? :) Jag är i behov av ett bra ställe efter förra gången då frisören bara mumlade "Åhhh fyyyy faaaaan"..
So please help :)

Anna

PS Jätte snyggt hår!

Linda sa...

du �r i minoritet, good girls are hard to find!
och jag inst�mmer med �vriga: du ser fab ut i nya f�rgen!
men jag m�ste medge att jag trodde du hade peruk p� dig inan jag scrollade ner och hittade inl�gget om f�rgningen. och jag t�nkte...vadd� peruk? hon �r f�r rolig, Linda K! :D

Linda K sa...

sara: får göra det :)

anni: tack för tips!

annalena: usch nej stödstrumpor gillar inte jag :(

helenamariacecilia: will do!

mariakoden: tack! nä det finns inte jättemycket kul, man får försöka blanda upp med vanliga kläder så länge det går :)

minna. publiken får helt enkelt vänta :)

fröken ida: vassego :D

anna: på Copparstrået i gamla råsunda. ypperligt!

linda: jag tror också att jag har peruk ibland när jag ser mig i spegeln ;)

malla sa...

Alltså nu har ju jag noll koll på gravmagar å så.Men jag har köpt tjocka strumpbyxor, typ ribbstickade, på Coop och de är sjukt höga så de borde noog komma över en inte allt för stor bebbemage. Billiga fast i bra kvalitét oxå!

e sa...

Blir nästan irriterad igen. Drog fram som ett ilsket och runt ånglok i butikerna förra hösten. Köpte en strl för stora och vände bak och fram. Fungerade med vissa modeller men inte särskilt bra mot slutet tyvärr.

Mycket snygg hårfärg!

Linda K sa...

malla: mm kan funka. men magen tar upp mer plats än man tror och det oskönaste som finns är när det sitter åt för hårt om bebben. får väl testa :)

e: irriterande! och tack :D

Anonym sa...

Jag var in på Åhléns häromveckan och köpte ett par strumpbyxor av märket Wera,60 denier om jag inte minns fel. Visserligen är de inte gravid-anpassade, men storlek 42-44 som jag köpte var så enormt höga i midjan (och långa i benen dessutom) att jag lätt hade fått upp dom till boopsen. Så en liten mage får nog plats :)

Linda K sa...

erika: nåt för mig då kanske, tack :)

Mustardseed sa...

Jag har exakt samma problem och blir enormt pissed-off. Och just som du skriver, H&M har grejerna i sitt utbud men har ju aldrig några storlekar inne. Jag är LÅNG och kräver large och det finns ALDRIG. *surar*

Helena SP sa...

åhh vad jag håller med om strump och leggingsproblemet! och jag som dristat mig till att köpa tre fina klänningar som jag vill använda(och helst inta bara med svarta ben...) och sen går det inte att få tag på! vad är det för u-land vi lever i!

ska ta en runda på Åhlens o leta stay ups som ett reservalternativ...

/Helena

Linda K sa...

moderna: trist är det :(

helena sp: ja stayups funkar ju, men man blir kall om rumpan om man är ute. twilfit har en tjockare variant som jag funderar på!