onsdag, oktober 3

Eldprovet

Jag har kört nya bilen. Och jag gjorde det galant. Med beröm godkänt. Först en liten provrunda med son och make, innan dom släppte iväg mig på egen hand. På veckohandling. Jag köpte kaviar. Inte med iblandad banan. Utan light. Och en del annat. Stod vid tidningshyllan och valde mellan Femina och Plaza Kvinna. Men så insåg jag fakta och greppade till slut en Mama. Jag tillhör den skaran nu. Suck. Men mer om det en annan gång.

Jag tog mig hem med glans, kom upp för uppfarten, som i och med större bil blivit trängre.

Maken såg lättad ut när jag var hemma igen.

16 kommentarer:

Minna sa...

wow, en MAMA... du är ju visserligen redan en, men jag vågar inte köpa nån MAMA innan jag har en unge i famnen...

/Virking-lady!

Anonym sa...

I kväll har jag träffat en äkta nybliven Mama. Var uppe på sjukhuset och fick hålla den lilla tjejen inte ens 1 dygn gammal. Det var en stark och mäktig känsla. Jag ville nästan göra det igen...... :)

Annie - PD sa...

Grattis till att körningen gick bra, verkar vara ett trevligt skepp ni köpt.

Mama är en trevlig tidning, har tjuvläs den hos vänner när man vill förstå vad de pratar om...Men ikväll blir det Bon.

Linda K sa...

minna: börjar ju bli för fet för vanligt mode, då får man ta till det näst bästa ;)

cicci: åh tule!

annie: japp den var urskön att köra :D

mama är helt ok, särskilt innan och efter bäberi.

Anonym sa...

mycket make...tycker nästan han förtjänar att gästblogga lite haha ;)

Linda K sa...

julia: ja han är rätt stor del av mitt liv också. och, han har gästbloggat.

Anonym sa...

Anar man en cliffhanger här..? Större bil, Mama och väldigt många wardrobe bilder med klänning eller stora tröjor. Fast jag får ge mig till tåls, du skriver ju mer om det en annan gång.

Linda K sa...

monika: ha ha ha du har nog missat nåt. jag har ju redan kommit ut ur graviditetsgarderoben :D

Anonym sa...

Jag hade också missat det! Men det här inlägget fick det att börja snurra i hjärnan.
Grattis får jag väl säga då!

Linda K sa...

anna-karin: tack :D

Anonym sa...

Hm, Mama ger jag inget för. Jag fortsätter köpa mina vanliga tidningar trots bebis på G.

Linda K sa...

sanna: givetvis, men mama kan ha sin charm, när inte halva tidningen innehåller bilder på pernilla wahlgren det vill säga...

Anonym sa...

Haha! Great minds think alike!

Anonym sa...

Ett tips http://www.alltombarn.se/
Men troligen visste du aktiva nätanvändare detta redan :)

Frida sa...

jag blandar glatt Mama och Elle, det går finfint!

Linda K sa...

sanna: ;)

lj: har inte aktiverat mig så mycket än, får väl sätta fart :)

frida: såklart!