lördag, oktober 13

Bibliotekarien har läst

Tillsammans är man mindre ensam av Anna Gavalda

Den känns verkligen fransk, den här boken. Så där skönt med vin, typiskt franska människor, och tokiga resonemang som visar sig vara väldigt kloka. Hade inte slutet varit lyckligt hade jag dött. Lättläst och trivsam. Nu vill jag se filmen!





Mordet i Sussex av Minette Walters

Läste ut den på en eftermiddag. Boken bygger på en sann historia från 1924. Den var helt ok och rätt spännande även om man nästan vet hur det ska gå. En bra buss-resa-bok.

11 kommentarer:

Anonym sa...

jag sträckläste verkligen den förstnämnda, helt underbar avkoppling :) Har läst nån slags novellsamling av samma författare efteråt som var helt ok.

Linda K sa...

recidiv: mmm den var kanoners!

Anonym sa...

Visst var den härlig, Gavalda?! Är oxå sugen på att se filmen. Med risk för att man blir besviken - tycker ofta jag blir det...

Linda K sa...

l8: den har inte fått så bra kritik. men jag tänker se den ändå.

linda m sa...

känner samma sak, älskade anna gavaldas bok, vill också se filmen :-)

Anonym sa...

Jag har bara sett filmen och älskade den! Nu ska jag läsa boken. Hoppas bara att ni som har läst boken först inte blir besvikna, sånt är såå trist!

Linda K sa...

linda m: då gör vi det :)

erika: vad kul att du gillade den, det bådar gott :)

Anonym sa...

det är faktiskt ett jättebra omdöme, en bra buss-resa-bok. jag åker mycket buss och tåg och det är alltid meckigt att klura ut vilken bok jag ska ta med. den får inte vara för bra, för då blir jag sur att jag blir störd hela tiden, och den får inte vara för svår, av samma anledning, och inte för rolig, för jag vill inte sitta och skratta högt bland främmande människor. agatha christie är ett säkert kort dock, men det är hon i och för sig alltid.

Linda K sa...

fredrik: då gillar du den här! :)

Anonym sa...

ja, jag kände nästan det. jag får väl masa mig iväg till biblioteket. iofs har jag philip roth-tema för stunden...

Linda K sa...

fredrik: off u go!