måndag, februari 5

Linda tänker djupt

Idag är jag bararmad. Se till höger. Har försökt kompensera det med den tjocka gossiga grå västen. Men faktum kvarstår, jag har bara armar. Och det är kallt. Det finns ingen termometer här på jobbet, men jag tror inte att det är direkt köldgrader i biblioteket. Åtminstone inte på mitt rum. Samtidigt kan man ju inte helt dissa sina kortärmade plagg under vintehalvåret. Vill man va fin får man lida pin (som pappas faster sa när jag fick rälstandställning, glömmer det aldrig).

Ja herregud, detta och klimatförändringarna...

7 kommentarer:

Snart tretti sa...

Her har jeg også tatt på kortermet, riktignok grovstikket cardigan, men uansett. Godt jeg har min egen radiator jeg kan bestemme temperatur på her. Verre er det nede i kantina...

Annie - PD sa...

Jag kör benvärmare på armarna när det är kallt + barärmat - testa det :D

Linda K sa...

grombaben: så länge jag hålle rmig på rummet är det under kontroll, värre ute i bibliotekt :)

annie: japp, dom hade jag på till jobbet. men dom är svarta och matchar inte dagens ourfit så dom fick åka av inne.

/Lilla fru pimpinett ;)

Doris och Rita sa...

Snygg blus! Det var på tiden att den fick rastas ;)

Snyggt med det gråa till!

Linda K sa...

asha: you´re the inspiration... :)

Anonym sa...

Vad fin du är idag! Vi fick fleecetröjor i julklapp av vår big boss i USA. De används faktiskt ganska flitigt här på kontoret, speciellt i vissa konfarum där det känns som minusgrader.

Linda K sa...

miashopping: tack! :)

ja jag har alltid en gossig kofta på rummet som åker p åöver axlarna titt som tätt. ett måste för den frusne!