lördag, februari 10

Äh-äh-äääähh

Tittar du på Little Britain? Om inte kan du sluta läsa nu för du kommer ändå inte fatta nåt. Tittar du? Hör här:

Maken och jag har fått en knäpp ovana att gå runt och låta som Anne. Detta guturala ljud säger så mycket och samtidigt ingenting. Spelar ingen roll hur sur eller uttråkad eller arg man är, man kiknar när man hör det. Vi varierar oss också. Ibland undrande:
Äh-äh-äääähh?

Ibland rakt upp och ner:

Äh-äh-äääähh!
UPDATE: för att inte drabbas av komplett vansinne har jag satt upp vissa regler. Inget äh-äh-ääähh:ande vid matbordet (åtminstone inte förrän maten är uppäten) och inte i sängkammaren (föreställ er själva).

15 kommentarer:

Anonym sa...

haha, kollar på programet, de är ju vad ska man säga..Men gud vad jag behöver sån j-a humor ibland!!
gör en kommentar om ostbågar i denna kommentar, -I love them, och jajemen dan efter ohoh ännu mer!!!

Anonym sa...

Då kan vi ha sammankomster, du och maker och jag och Herr Boudoir, då även vi går och låter så för det mesta:-) Ett "Annie-sällskap"! tjipp

Anonym sa...

Underbart underbart program!

Anne, är det hon som kissar på sig?

"Martin, it's Lindaa..."

Anonym sa...

HAHHAHA! Är det ett bra knep när man blir irriterad på IKEA?

Nä inte hon som kissar på sig utan hon som ville pussas under misteln bla.

Anonym sa...

Anne-sällskap ska det ju vara..Anne, Anne! :-)

Linda K sa...

mimmi: jag älskar allt utom när dom kräks och kissar för mycket :D

mia: ha ha ha, och så ses vi på publika ställen och bara låter. utom när vi pratar i mobiltelefon, så låter vi helt normala :D

mafo: nej nej hon som målar tavlor av bajs och gnider mackor på fönsterrutorna och slänger ut hamstrar genom fönstren, etc :D

/Lindaaaa

åsa: än så länge äh-äh-ääääähh:ar ja gbara hemma. Men det är väl bara en tidsfråga... :D

Glamourbibliotekaren sa...

Computer says no.

Linda K sa...

glamourbibliotekarien: *host host rakt i ansiktet* ;)

Sara sa...

Hihi.

Själv kör jag och pojkvännen (precis som glamourbibliotikarien) mycket med "computer says no". Väldans användbart.

Linda K sa...

sara: förekommer frekvent även här :D

Anonym sa...

Jag är också en computer says no.

Karin sa...

HA HA! Så roligt. Vi brukar också gå runt och "ah-ah-aaaaah"!

Linda K sa...

sara s: är vi inte alla? :D

karin: förhöjer stämningen.

Fru Choklad sa...

*ASG* Jo visst kollar vi på Little Britain! Nu när det är uppehåll i SVT så får man kolla på BBC Prime istället. Det kan ju vara en klok regel att inte köra ääääähhh:ande i sängkammare! Jag föreställer mig och skrattar nästan på mig!

Linda K sa...

bling bling girl: man kommer så att säga ...eh... av sig ;)