fredag, februari 2

En dåres försvarstal

Jag vet jag vet JAG VEEET! Men hör mina argument innan ni dömer mig:

  1. Jag fyller faktiskt år, anything goes.
  2. Jag fick köpa en grej idag = födelsedagsgåva från Linda.
  3. Det fanns bara ett enda par kvar, det var min storlek och det var 50% = ödet.
  4. Jag har pratat rött länge.
  5. Jag hade just legat ner en och en och en halv timme och blivit masserad, jag var inte vid mina sinnens fulla bruk.
  6. Hur kul skulle den här bloggen bli om jag aaaldrig shoppade något?
  7. [desperat] Kolla på Malin då! Hon har köpt fyra par, jag bara ett



Nu kan ni fria eller fälla.


UPDATE:




Observera treenigheten: skinn, mocka, lack!

15 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis! Om man inte köper stövlar på sin födelsedag - när ska man då vara glaaad!
för att lätt travestera Astrid Lindgren! Njut av födelsedagsstövlarna!!

Anonym sa...

Lugn, bara lugn. ALLA köp man gör på sin födelsedag är ok! :) Röda stövlar är dessutom lika viktigt som mat.

Linda K sa...

anonymous: TACK för stödet :D

anna: och tänk så fint dom ska matcha en viss fölseväska! :D tusen tack igen!

Doris och Rita sa...

Röda stövlar? Nu blir jag sådär avis på dig igen. Röda skodon är ju det bland det snyggaste som finns. Nu blir jag så till mig att jag nästan går upp i brygga! (Jädrans! Brygga. Yogan börjar om 9 min och jag har två G&T i magen... )

Cecilia sa...

Du har inte brutit ditt köpförbud! Det finns inga regler utan undantag.

Undantag från köpförbud:
1) Måste köpa en julklapp till sig.
2) Födelsedagen får man köpa vad man vill.
3) Om man känner sig mycket deppig får man köpa en lyxprodukt.
4) Har man varit duktig måste man ju belöna sig själv

Linda K sa...

asha: damn tränas det på fredagskvällen? jag har just inmundigat en gin och tonic :D

cecilia: åh så bra det känns nu! tack för dessa lagord! :D

Anonym sa...

Röda stövlar gör vilken dag som helst skojig och full av förväntan! Själv köpte jag ett par ljuvliga stövletter från Fluevog som ljusar upp vilken outfit som helst. Använder nästan varje dag. Njut!!

Linda K sa...

hanna: åååh det ska jag :D

Minna sa...

Skinn, lack och mocka - och en jesus.

Linda K sa...

minna: du sa det :D

Ann sa...

Treenigheten är ju ett tecken från skyn. Dom bara man måste följa ;)

Linda K sa...

tasstaylor: ja, för att vara på den säkra sidan! ;)

Anonym sa...

ohlala - mycket bra mycket bra :)

Polly sa...

Det är varje födelsedagsbarns rättighet att köpa sig MINST ett par röda stövlar! Grattis!

Linda K sa...

hedgehog och polly: tack mina darlingar för ert fulla stöd!