lördag, februari 10

87,8 procent

När rean löper så amok slår man till pang bom bara. Jag har klämt på denna blus ett flertal gånger under vintern, dels på grund av färgen, dels på grund av kråset. Jag är svag för blått krås. Men av princip betalar jag inte 400 spänn för 100 procent polester.

Det känns nästan lite skumt att betala 49,50 för ett klädesplagg. Kanske ville H&M inte riktigt släppa taget om den heller, för när jag kom hem satt larmet kvar. [på danska:] Men for hilllvidde! En snäll dam i butik i mitt lilla centrum plockade bort det åt mig. Tack!

5 kommentarer:

Glamourbibliotekaren sa...

Nice! Jeg liker også sånne bluser. Jeg kaller dem "Angela Channing-blusene mine" :-D Hun var jo dronning av tekkelige bluser med f.eks. knyting i halsen.

Anonym sa...

Snygg!

Linda K sa...

glamourbibliotekarien: prima benämning! :D

fröken främling: inte tokig alls :)

Minna sa...

Hahah, allvar? Så det pep inte när du gick ut ur butiken? Hahhaha, så du fick gå in i en annan butik och säga:
- alltså, nu tror du att jag har snott den här, men jag looooovar, de bara glömde ta bort alarmet?
Hahahah!

Linda K sa...

minna: märkte det först hemma. Däremot när jag ick in i butiken hemma pep det. visade upp mitt kvitto och såg seriös ut. ja ja sa tanten :D